Publicat 23/03/2021 17:44CET

Bayer manté les vendes el 2020 a Espanya per l'impuls de l'àrea de 'crop science'

El CEO de l'empresa a Espanya i Portugal, Bernardo Kanahuati, durant la roda de premsa.
EUROPA PRESS

BARCELONA, 23 mar� (EUROPA PRESS) -

Bayer va tancar l'exercici 2020 amb 667 milions d'euros en vendes a Espanya, un 0,3% menys que el 2019, gràcies al creixement de l'àrea de 'crop science', que va augmentar en un 5,9% interanual fins als 239 milions d'euros.

Així ho han explicat en una roda de premsa aquest dimarts el CEO de l'empresa a Espanya i Portugal, Bernardo Kanahuati, i el cap de la Divisió del Clúster Mediterrani a Bayer CropScience, Protasio Rodríguez.

Les vendes de l'àrea farmacèutica es van contreure un 2,4% interanual, fins als 332 milions d'euros, mentre que l'àrea de 'consumer health' va reduir les vendes un 7,5%, fins als 96 milions d'euros després de l'ajust de la cartera de productes de l'empresa.

Sobre les vendes en l'àrea farmacèutica, Kanahuati ha destacat que el creixement va "ser fort i sòlid" excepte en oftalmologia i salut de la dona, que es van veure afectats per les limitacions de mobilitat a causa de la pandèmia.

D'altra banda, si se sumen les vendes de l'empresa a Portugal, el resultat de Bayer va arribar als 817 milions d'euros a la península Ibèrica.

LA INVERSIÓ CREIX UN 9%

Bayer va fer inversions a Espanya per valor de 65,5 milions d'euros durant el 2020, un 9% més que el 2019, fet que demostra l'aposta pel seu desenvolupament al país, segons ha explicat Kanahuati.

La majoria de la inversió, 37,6 milions, es va destinar a assaigs clínics i innovació en l'agricultura, dels quals 21 milions es van destinar a projectes relacionats amb la salut.

La resta del capital, 27,9 milions d'euros, es van destinar a millorar la capacitat productiva i l'eficiència energètica de les nou plantes de l'empresa a Espanya, a les quals es va sumar la fàbrica de Viralgen a Sant Sebastià (Guipúscoa).

CREIXEMENT EQUILIBRAT A 'CROP SCIENCE'

Rodríguez ha apuntat que l'àrea dedicada a l'agricultura de l'empresa va tenir un "creixement molt equilibrat" que li va permetre créixer en totes les categories, amb un augment de les vendes per sobre de la mitjana del mercat.

El directiu ha destacat que el 2020 va ser el primer any en el qual l'empresa "ha operat com una sola organització des de la compra de Monsanto", el juny del 2018.

A més, ha posat èmfasi en la innovació com una resposta "al gran desafiament del planeta", que ha explicat que és com alimentar la població amb una dieta saludable sense esgotar els recursos, tenint en compte que els pròxims 30 anys es preveu que augmenti en un 30% amb un increment de la demanda d'aliments del 50%.

Rodríguez ha assegurat que la manera d'aconseguir-ho és "combinar llavors millorades amb innovació en protecció de cultius i l'ús de serveis i tecnologies digitals" que permetin que els agricultors millorin en la presa de decisions.

Així, el 2020 l'empresa va presentar la Bayer Forward Farm, una finca situada a Sevilla que ha de servir per mostrar "innovacions, eines i tecnologies" amb la finalitat de produir de manera cada vegada més sostenible.

SOSTENIBILITAT

La sostenibilitat és una de les àrees en les quals Bayer ha posat l'accent, perquè té el compromís de reduir un 30% els gasos d'efecte hivernacle a Espanya de cara al 2030.

Entre d'altres iniciatives, l'empresa incentiva els agricultors a dur a terme projectes que permetin el segrest de carboni als cultius.

El 2020, Bayer va reduir en un 12% l'emissió de gasos contaminants i des de l'1 de gener d'enguany el proveïment elèctric de totes les seves plantes prové de fonts d'energia 100% renovable.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés