Actualitzat 26/03/2021 17:01

Batet (Junts) demana a Aragonès que renunciï a la segona votació d'investidura

El president de Junts al Parlament, Albert Batet.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

Reivindica el CxRep i reclama fer "concessions" en honor del consens

BARCELONA, 26 mar? (EUROPA PRESS) -

El president de Junts al Parlament, Albert Batet, ha demanat aquest divendres al candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, que renunciï a sotmetre's a la segona votació d'investidura --prevista dimarts-- fins que s'arribi a un acord de legislatura entre totes dues forces independentistes.

"Li proposem formalment que renunciï a la segona votació d'investidura fins que no hi hagi un acord entre els 74 diputats independentistes, tal com permet el Parlament. No té l'obligació de sotmetre's a una segona votació", ha subratllat durant el seu discurs en el ple d'investidura d'Aragonès, que aquest divendres no prosperarà perquè que Junts ja ha anunciat que abstindrà.

Segons Batet, la proposta de Junts passa per continuar buscant l'acord amb ERC i la CUP "per tancar un pacte de legislatura durant els pròxims dies i setmanes".

També ha reivindicat el paper del Consell per la República (CxRep) com l'òrgan per avançar cap a la independència, i ha demanat a Aragonès que faci "concessions en honor de recosir el consens i recuperar confiances".

"Això no va d'imposicions, això va d'anar plegats", ha apuntat, després de defensar que totes les victòries que ha assolit l'independentisme tenen el segell de la feina que ha fet aquest espai a Europa.

Segons Batet, troben empara judicial i aconsegueixen reconeixement internacional a Europa, i per això creu que el CxRep és clau i ha de ser "un espai de direcció col·legiada i un òrgan decisori per avançar en el full de ruta cap a la independència, que pot esquivar la repressió espanyola".

El dirigent de Junts feia referència al CxRep perquè és un dels esculls que impedeixen l'acord entre totes dues forces independentistes: Junts hi vol atorgar més poder i ERC supeditar-lo a un espai ampli de l'independentisme lliure d'ingerències partidistes.

En paral·lel, Batet considera que la Generalitat ha de treballar per garantir una bona governança, i en paral·lel ha assegurat que estan disposats a donar una oportunitat a la taula de diàleg amb l'Estat, malgrat ser-ne "escèptics" del resultat.

Després d'apuntar que no qüestionen que Aragonès sigui el 132è president de la Generalitat, defensa que el resultat de les eleccions, en el qual les forces independentistes van poder superar el 50% dels vots, els brinda "una nova oportunitat" i que tenen la responsabilitat d'entendre's.

"GOVERN DE COALICIÓ, NO DE COL·LISIÓ"

"Volem un govern de coalició, no de col·lisió", ha destacat Batet, que ha instat a estar a l'alçada de les circumstàncies per configurar un govern fort, estable i per a una legislatura.

Per això, ha reclamat recuperar l'esperit d'"unitat, lleialtat i de confiança mútua" de l'1-O, i preguntar-se si han après dels errors d'aquests darrers tres anys.

Contingut patrocinat