David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Política Territorial i Funció Pública, Meritxell Batet, ha descartat incloure el dret d'autodeterminació en una possible reforma de la Constitució espanyola, quan es compleixen 40 anys de la seva creació.
En una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, la ministra ha reconegut que el text constitucional "necessita una actualització", per adaptar-se a la societat i ha apuntat que s'ha d'afegir el reconeixement de drets fonamentals i repensar el model territorial.
A més, Batet ha defensat que els textos constitucionals neixen amb voluntat de perdurar, per la qual cosa ha descartat incloure en les constitucions la destrucció de l'Estat", i ha indicat que no n'hi ha cap que contempli l'autodeterminació.
Batet ha afirmat que la carta magna ha de ser un text "que respongui a consensos transversals", amb què puguin governar partits de totes les ideologies, per la qual cosa ha apuntat que qualsevol modificació ha de basar-se en la consciència de la necessitat d'un gran acord.
També ha assegurat que amb els seus 83 diputats no n'hi hauria prou, ni tampoc si tinguessin una majoria absoluta, i ha destacat que la reforma del text "dependrà de l'actitud i voluntat de les forces polítiques".
LA MONARQUIA
Pel que fa al paper del Rei, la ministra ha afirmat que no creu que la monarquia sigui "un tema prioritari", i ha apuntat que s'hauria de votar la totalitat de la Constitució, en lloc de fer un referèndum sobre monarquia o república.
A més, Batet ha assenyalat que caldria prioritzar "temes rellevants com el reconeixement de drets fonamentals o la reorganització territorial", ja que la monarquia, segons ella, és un assumpte que té força simbòlica però no respon a prioritats.