Actualitzat 21/03/2016 12:51 CET

Barilla preveu créixer un 50% a Espanya fins al 2020

barilla
BARILLA

MADRID/BARCELONA, 21 mar� (EUROPA PRESS) -

El Grup Barilla, companyia italiana dedicada al mercat de la pasta, preveu créixer un 50% a Espanya fins a finals del 2020, i ha identificat aquest país com un dels 10 prioritaris per al desenvolupament del negoci de la firma a Europa, segons ha informat aquest dilluns en un comunicat.

El 2015, Barilla va vendre al voltant de 8.000 tones de productes a Espanya, cosa que va suposar un creixement del 10% respecte al 2014 i la confirmació de la tendència ascendent dels últims exercicis.

Barilla Espanya, que es va crear el 2010, té seu a Barcelona i té un equip d'11 persones, comercialitza pasta i salses de Barilla en canals de venda i 'foodservice', així com les marques Wasa i Pavesi.

La companyia ha explicat que la prioritat clau de Barilla Espanya és valoritzar la categoria de pasta a Espanya, desenvolupant l'experiència de la pasta italiana fins a arribar a un nivell semblant a altres països europeus, on aquest producte té una més acollida.

INVERSIONS IMPORTANTS

L'objectiu de la firma italiana és que els consumidors espanyols descobreixin la qualitat i el gust de la pasta i de les salses, per al que té previst fer inversions importants per incrementar la notorietat de la marca a Espanya.

A més, l'estratègia inclou col·laborar amb els canals de venda a Espanya per continuar desenvolupant la categoria de pasta i salses, que ja ha aconseguit un creixement del 10% en pasta en el sector de venda al detall el 2015.

El sector de la pasta a Espanya és un mercat madur (176.000 tones en 2015), amb una alta penetració (97%) i un creixement del 2% (taxa de creixement anual compost 2015/2011); el mercat està dominat per les marques blanques, que tenen un volum de vendes del 70%, i la marca espanyola Gallo (22%).

POTENCIAL

Per la seva banda, el segment italià encara té una presència limitada al mercat amb un volum de vendes del 3%, per la qual cosa Barilla considera que hi ha una clara oportunitat d'augmentar el valor d'aquest àmbit i desenvolupar l'experiència de la pasta italiana a Espanya.

Respecte al mercat de les salses, a Espanya és encara petit (4.000 tones) amb una baixa penetració (20%) i una gran oportunitat de creixement donat el fort desenvolupament que ha experimentat els últims anys.

El Grup Barilla va tancar 2014 amb una facturació de 3.254 milions d'euros i un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 427 milions d'euros. La companyia és present en més de 100 països a escala mundial amb 29 plantes de producció i una plantilla superior als 8.000 treballadors.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés