MADRID, 14 ago. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Organització del PSOE, Óscar López, ha reclamat aquest dimecres la dimissió del president del Govern central, Mariano Rajoy, després que la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, hagi "posat el focus" directament en ell com a responsable de l'acord perquè l'extresorer Luis Bárcenas seguís cobrant del partit i se li pagués la defensa. Segons López, De Cospedal ha revelat "un pacte secret" entre l'extresorer i Rajoy i que "el nexe principal entre el PP i Bárcenas és Rajoy", de manera que aquest està "a l'epicentre" del cas.
Per això, ha avançat que el PSOE emprendrà accions judicials i polítiques perquè Rajoy hagi de donar explicacions, i en especial perquè aclareixi per què va ocultar al Parlament aquest "pacte secret". Segons la seva opinió, Rajoy està en una "situació insostenible", perquè ara no és "la paraula del senyor Bárcenas contra la de Rajoy", sinó la paraula de la secretària general, que ha apuntat a ell directament.
"Ara sembla que no era el xantatge d'un delinqüent, sinó el pacte del president del Govern amb aquest delinqüent, després d'escoltar la senyora De Cospedal", ha dit, en roda de premsa a la seu del PSOE. Per això, ha dit que els socialistes reclamaran "si és possible amb més força que abans" la dimissió de Rajoy i, a més, emprendre accions legals i parlamentàries, tot i que no les ha detallat.
López veu "cada vegada més inevitable" la comissió d'investigació que han demanat els socialistes" i ha avançat que estudiaran altres mesures perquè Rajoy doni "explicacions immediates" de "per què va mentir" al Parlament, tot i que no ha avançat quins. Això sí, ha recordat que la possibilitat d'una moció de censura "segueix a sobre de la taula" i que el PSOE informarà si decideix portar-la a terme.
Per al dirigent socialista, després de la declaració de De Cospedal "s'entenen millor algunes coses", com els SMS entre Rajoy i l'extresorer, i "se n'han anat caient totes les mentides". "Molt havia de témer el senyor Rajoy per fer aquest pacte secret", ha advertit, recalcant que amb la declaració de la número dos del PP, el cas Bárcenas "s'ha convertit en el cas Rajoy".