Actualitzat 13/08/2013 12:26

Bárcenas.- IU no té "esperances" en l'Estat, però sí en la ciutadania perquè demani noves eleccions

José Luis Centella
EUROPA PRESS

BILBAO 13 ago. (EUROPA PRESS) -

El portaveu parlamentari d'Esquerra plural, José Luis Centella, ha assegurat que no té esperances en el Govern central per a l'aclariment del 'cas Bárcenas', tot i que sí en la ciutadania perquè demani noves eleccions. A més, ha afirmat que si el president del Govern central, Mariano Rajoy, no admet declarar en una comissió d'investigació parlamentària, sol·licitaran que ell, Federico Trillo i "altres" populars ho facin en seu judicial.

En una entrevista concedida a Radio Euskadi, recollida per Europa Press, Centella ha manifestat que el seu partit "té poques esperances en el Govern" espanyol i ha considerat que "el senyor Rajoy s'ha lligat a la cadira de la presidència". Per aquesta raó, ha expressat la seva confiança que sigui "la societat civil la que demani el dret a vot".

Segons la seva opinió, davant del descrèdit de les institucions, "començant per la monarquia", només cap "donar el vot i la sobirania a la ciutadania, i que els ciutadans, amb el seu vot, decideixin on posa a cadascun". "Per això demanem la dimissió de Rajoy", ha indicat.

Després d'afirmar que, ara mateix, seria "un barbaritat canviar de jutge" en la instrucció del cas Bárcenas, ha assenyalat que han de declarar "tots els qui hagin de declarar, inclòs el senyor Rajoy, perquè algú haurà d'explicar allò del pagament diferit, la contractació laboral" de l'extresorer del Partit Popular.

El representant d'Esquerra Plural ha defensat que el president del Govern declari a, però si el PP segueix negant la comissió parlamentària d'investigació, "no quedarà més remei" que sol·licitar que Mariano Rajoy, juntament amb Federico Trillo i altres dirigents populars vagin a declarar. "Són els que realment coneixen el que ha passat en els comptes del PP", ha indicat.

Contingut patrocinat