Publicat 05/02/2020 18:35

La Barcelona Wine Week tanca la seva primera edició amb més de 15.500 visitants

La Barcelona Wine Week tanca la seva primera edició amb més de 15.500 visitants.
FIRA DE BARCELONA

Fira diu que "els bons resultats" confirmen l'encert del model firal

BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

La Barcelona Wine Week (BWW), que ha tingut lloc des de dilluns fins aquest dimecres al Pavelló 8 de Fira de Barcelona, ha tancat la seva primera edició amb més de 15.500 visitants, que han assistit a unes 3.200 reunions de negocis i 50 activitats programades.

En un comunicat aquest dimecres, la institució firal ha informat que més de 550 empreses expositores i 40 denominacions d'origen (DO) espanyoles han passat pel saló.

Fira de Barcelona ha celebrat que els "bons resultats" confirmen l'encert del model firal i auguren un futur prometedor com a certamen de referncia del vi espanyol.

Les empreses han presentat més de 600 referncies durant els tres dies de saló, que ha ocupat els 19.000 metres quadrats del recinte Montjuc de Fira de Barcelona.

Per superfície contractada i nombre d'empreses expositores, Catalunya ha estat la comunitat autnoma amb més presncia, seguida de Castella i Lleó, La Rioja, el País Basc i Navarra.

300 COMPRADORS

El saló també ha comptat amb la presncia de més de 300 compradors internacionals de mercats estratgics per a l'exportació de vi espanyol que ha convidat l'organització.

El president de Barcelona Wine Week i del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, ha explicat que pretenien ser "un veritable aparador per mostrar l'excellncia del vi espanyol al mercat internacional".

Pagés ha fet un primer balan "molt satisfactori" d'un saló que, segons ell, partia d'un concepte nou, d'alguna manera rupturista, que suposava assumir riscos.

Per la seva banda, el director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, ha destacat "la bona acceptació" dels professionals del nou format de saló, que recrea un recorregut per tots els territoris vitivinícoles d'Espanya.

130.000 COPES DE VI

L'organització de BWW estima que s'han servit més de 130.000 copes de vi, entre els tasts que han ofert els expositors, els autoguiats de la barra Fabolours 50 by Woman --produts i impulsats per dones com Mireia Torres (Jean Leon), Mariona Rendé (Rendé Masdéu) i Anne Cannan (Clos Figueras), entre d'altres-- i els dirigits, organitzats dins del programa d'activitats del saló.

A més, el certamen ha comptat amb la participació de mig centenar d'experts que han ofert diferents modalitats de tasts i ponncies, com l'editor executiu de Wine Spectator, Thomas Matthews; els sommeliers Franois Chartier i Ferran Centelles; el Master of Wine Pedro Ballesteros, els cellerers Miguel i Mireia Torres, i l'enleg Antonio Flores, entre d'altres.

La BWW, que impulsa Fira Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, s'ha celebrat per primera vegada al recinte de Montjuc de Fira de Barcelona del 3 al 5 de febrer del 2020, i ha comptat amb el suport de la Federació Espanyola del Vi (FEV), ICEX i institucions espanyoles del món del vi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés