Publicat 4/6/2019 19:12:23CET

Barcelona va ser el segon aeroport europeu amb més retards el 2018, més de la meitat per meteorologia

EUROPA PRESS

Gándara (EasyJet): "Sempre es prioritza la seguretat" en anunciar retards i cancel·lacions

EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 4 Juny (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport de Barcelona va ser el segon d'Europa que més retards va acumular el 2018, després del d'Amsterdam (Holanda), i més de la meitat d'aquests retards van ser a causa de la meteorologia adversa, sobretot durant l'estiu.

En una masterclass d'EasyJet aquest dimarts sobre com afecta la meteorologia a l'aviació, la preparació del vol i el marc regulatori i les mesures aplicades per la companyia, han explicat que l'aeroport de la capital catalana va ser el segon en retards per gestió del flux de trànsit aeri (Air traffic flow management - ATFM) a la seva Àrea de Control Terminal.

El director general d'EasyJet a Espanya, Portugal i Països Baixos, Javier Gándara, ha dit que el 2018 a Barcelona van augmentar en un 61% els minuts de retard per la gestió del trànsit.

Gándara ha explicat que 2018 va ser un dels anys amb més afectacions, encara que no es va arribar als nivells del 2010 amb l'erupció del volcà islandès Eyjafjallajökull, que va paralitzar la circulació aeroportuària a Europa.

La meteorologia és una de les principals causes dels retards; en concret, va ser la primera causa de retards en la fase aeroportuària (desplaçament per les pistes i fases d'enlairament i aterratge), i la segona causa que més va afectar durant la fase de ruta (fase entre l'enlairament i l'aterratge, quan l'avió s'estabilitza).

Gándara ha assegurat que la companyia "sempre prioritza la seguretat" en anunciar retards i cancel·lacions de vols, i que han duplicat el nombre d'avions en standby (de 7 a 14) per recórrer a ells quan sigui necessari, així com al lloguer d'avions addicionals.

NOVES TECNOLOGIES PER Als PILOTS

El cap d'operacions de vol d'EasyJet per a Espanya i Portugal, James Ward, ha assegurat que la companyia compta amb 109 pilots basats a Barcelona i Palma de Mallorca; que hi ha dos centres d'instrucció a Londres i Milà, i ha explicat les consideracions meteorològiques que els pilots tenen en compte, tant en la fase prèvia com durant el vol.

Les noves tecnologies han millorat les condicions de treball dels pilots i la seguretat a l'hora de prendre decisions importants, i Ward ha anunciat que han realitzat un any i mig de proves per incorporar un iPad individual per a cada pilot, on puguin consultar informació meteorològica en temps real, així com el pla de vol.

Ha assegurat que aquesta iniciativa ha tingut "molt bon acolliment" entre els pilots, perquè els permet traçar plans alternatius i reaccionar amb més informació i de manera més ràpida, i ha posat en valor la importància de la seguretat i que en circumstàncies adverses s'estén a ser conservador en aquest aspecte.

LA PREDICCIÓ

L'expert i excap de predicció de l'Aemet Ángel Alcázar ha augurat que aquest estiu no serà com el del 2018, que qualifica de singular: ha posat com a exemple el 8 d'agost, quan van detectar 288.317 de descàrregues elèctriques a Espanya, principalment en l'arc mediterrani.

Alcázar ha destacat la col·laboració entre l'Aemet, els controls de seguretat dels aeroports i els pilots, que facilita la realització de pronòstics i fa que operar sigui més segur.

A més, ha destacat com el canvi climàtic també afectarà a l'aviació, perquè canviarà el "règim general de circulació dels vents i les corrents".

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.