BARCELONA, 6 juny (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona va destinar el 2013 un total de 260.000 euros a compensar amb mesures de promoció als comerços afectats per obres de llarga durada, ha informat aquest divendres el consistori en un comunicat.
Les ajudes van destinades a promocionar les zones comercials afectades durant el període d'obres --que es consideren de llarga durada si s'aproximen o superen l'any d'execució-- i durant sis mesos després de la seva finalització.
Les mesures de promoció inclouen campanyes comercials, l'edició de material promocional --com ara pamflets i revistes--, i activitats culturals, així com la il·luminació de Nadal, que van representar el 53% del pressupost de les ajudes, amb 140.000 euros.
El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, ha destacat la importància d'aquestes ajudes perquè "el comerç de proximitat és un sector clau per a la recuperació econòmica de Barcelona".
El 2013, es van invertir 102.000 euros més que l'any anterior --en 2012 el pressupost va ser de 158.000 euros-- i 160.000 més que el 2011 --quan es van invertir 100.000 euros--, i 21 associacions de comerciants i eixos comercials es van beneficiar de les ajudes, respecte als 11 del 2012 i als sis del 2011.