BARCELONA 13 nov. (EUROPA PRESS) -
Barcelona ha triplicat els últims 20 anys el nombre de turistes, passant de 2,45 milions el 1993 a més de 7,44 milions el 2012, i en el tancament d'aquest any haurà acumulat 100 milions de visites.
Així ho ha explicat Turisme de Barcelona en un comunicat aquest dimecres, coincidint amb la seva IV Convenció bianual, que es farà aquest dijous a la Casa Llotja de Mar.
Aquestes bones xifres han beneficiat l'ocupació hotelera --que en aquestes dues dècades ha passat del 54% al 77%-- i també s'han vist reflectides a les pernoctacions, que presenten un acumulat de 210 milions i que s'han multiplicat per quatre, passant de 4,26 milions el 1993 a més de 16 milions previstes per al 2013 (+274%).
"A més de ser motor de creació de negocis i iniciatives emprenedores, el turisme està funcionant actualment com a gran salvavides de l'activitat econòmica de la ciutat", ha afirmat el vicepresident de Turisme de Barcelona, Jordi Clos.
Un dels segments turístics que ha experimentat un creixement més notable (+437,8%) és el de l'oci, que s'ha multiplicat per més de cinc a les últimes dues dècades, aconseguint els 3,75 milions el 2013, respecte dels 697.291 del 1993.
Paral·lelament, el turisme de negocis, que era d'1,56 milions el 1993, ha superat els 3,05 milions de visitants el 2012, fet que comporta un increment del 95%.
PORT DE BARCELONA
Destaca especialment l'increment experimentat pels creueristes --"cosa impensable fa dues dècades"--, amb un creixement de l'1.483% els últims 20 anys.
En concret, el 1993 van passar 152.082 turistes pel Port de Barcelona i el 2012 al voltant de 2,5 milions --amb un acumulat de 25 milions en aquest període--, cosa que situa la infraestructura portuària de la capital catalana com la quarta del món en el segment de creuers, només superada pels tres ports del Carib.
Per la seva banda, l'Aeroport del Prat ha augmentat el seu passatge un 263%, passant de 9,6 milions d'usuaris a 35 milions, i en 20 anys acumula un trànsit de 449 milions de persones.
Aquesta ha estat la principal via d'entrada de turistes internacionals, el rànquing dels quals lideren els procedents del Regne Unit i Irlanda, que han passat de 137.494 a 661.686, amb un acumulat de 9,8 milions a les últimes dues dècades.
En segona posició se situen els visitants procedents dels Estats Units --que han crescut un 197,5%--, els francesos (+156%) i els italians, que acumulen 7,1 milions de visites.
INTERNACIONALS
Més enllà d'aquestes tres nacionalitats, l'evolució global del turisme internacional ha registrat els últims 20 anys un creixement del 285,3% fins a arribar als 5,8 milions el 2012, cosa que situa Barcelona com la cinquena destinació turística europea en pernoctacions, davant de la catorzena posició que ocupava el 1993.
Aquesta creixement internacional ha multiplicat per sis la despesa amb targeta de crèdit i ha propiciat un increment del 148,6% del nombre de places hoteleres ofertes, que ha passat de 26.191 fa 20 anys a 65.100 el 2012.
Durant aquest període, el Barcelona Bus Turístic (BBT) ha transportat anualment uns dos milions de passatgers: "Ha estat un element clau per descentralitzar el turisme dins la ciutat i per a promocionar-la internacionalment".