Actualitzat 14/07/2014 17:35

Barcelona, el primer destí de turisme de compres a Europa, segons Esade

Ampliación de La Roca Village
Foto: VALUE RETAIL

El 57% dels visitants de La Roca Village són turistes

   MADRID, 14 Jul. (EUROPA PRESS)

Barcelona és la primera ciutat d'Europa pel que fa al percentatge de despesa que destina cada turista a les compres, que representen el 34% de les despeses turístiques que es generen a la ciutat, segons un informe fet per Esade.

    L'estudi, titulat 'Turisme de compres a Europa: Value retail', revela que un de cada tres visitants de la capital catalana situen les compres com l'activitat principal del seu viatge.

   Per darrere del 'shopping', el transport seria la segona font de despesa turística, amb un pes del 23%, seguida de l'allotjament, amb el 21%, els serveis de menjar i beguda (10%) i l'oci i la cultura (8%).

    En segon lloc del rànquing hi ha Londres, on la despesa dels turistes en compres supera el 28%; en tercer lloc se situa París amb el 24%, per davant d'Amsterdam, on es destina el 19%, i Roma, que tanca el 'top five' amb un 11%.

   Segons l'informe, el creixement del turisme de compres en les grans ciutats europees "no ha fet més que créixer els últims anys".

   És el cas dels nou Villages de Value retail, destinacions de compres repartides pels principals nuclis urbans de tot Europa que atreuen de mitjana el 32% del total de visitants.

DESPESA MITJANA DE 295 EUROS

   En el cas concret de Barcelona, els turistes que van visitar La Roca Village van suposar el 57% del total de viatgers que van arribar a la ciutat. El 2013, el creixement de les vendes en compres Tax Free va créixer un 44%.

   Per mercats, els russos representen el 21,8% del pes global de les vendes en aquest centre comercial, seguits dels francesos (7,5%) i els xinesos (6,7%), nacionalitat que ha experimentat un creixement d'un 63% el 2013, i les compres dels quals suposen el 24% del total.

   A nivell general, els turistes gasten una mitjana de 295 euros en aquests espais, i han estat els japonesos els que inverteixen una quantitat més gran, per davant de nord-americans, coreans i xinesos.

   De fet, els viatgers procedents de la Xina representen el 21% del total de visitants i el 40% de les vendes totals.

   Per la seva banda, els turistes europeus que més visiten els Villages són els alemanys (22%), seguits dels francesos (13%), britànics (12%) i italians (12%).

   En els dos últims anys, les vendes a turistes no europeus en les botigues lliures d'impostos han crescut entorn del 40%, amb un augment de la despesa mitjana del 3% el 2013.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés