Publicat 12/05/2019 11:49

Barcelona perd 350 cotxes de VTC des que va entrar en vigor la nova normativa

La Audiencia de Barcelona desestima un recurso de la patronal de VTC contra Colau
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Els vehicles de firmes com Uber i Cabify es disparen un 12% a Madrid

MADRID, 12 maig (EUROPA PRESS) -

Barcelona ha redut en 350 el nombre de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) amb llicncia a la ciutat des de comenaments del passat mes de febrer, quan va entrar en vigor la normativa que obliga a contractar aquests cotxes amb antelació, i fins al tancament del passat mes d'abril, segons les dades oficials del Ministeri de Foment.

A finals d'abril, la Ciutat Comtal comptava amb 1.934 vehicles de VTC enfront dels 2.284 que sumava a finals de gener, abans que l'1 de febrer entrés en vigor el decret pel qual el Govern de la Generalitat va regular el sector en la comunitat.

Per contra, Madrid acumula un creixement del 12% en el nombre de cotxes que donen servei a plataformes com Uber i Cabify en el que va d'any, amb el que ja suma 7.375 autoritzacions, més de la meitat del total que es comptabilitzen a tot el país.

Pels carrers de la capital ja circula un cotxe d'aquestes firmes per cada dos taxis. Aquesta proporció contrasta amb la d'un VTC per cada trenta taxis que la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) estableix per concedir autoritzacions a aquests dos transports urbans.

Catalunya és una de les cinc comunitats autnomes que ja han aprovat la seva regulació regional per a aquest negoci, juntament amb Valncia, Balears, País Basc i Aragó.

Totes elles introdueixen un període d'antelació per contractar un servei amb cotxe de VTC, si bé en la resta de les regions la regulació no ha suposat variacions importants en el nombre d'aquest tipus de cotxes. En el cas de Barcelona, aquesta condició va portar Uber i Cabify a deixar d'operar a la ciutat, si bé aquesta última plataforma va tornar a donar servei.

El conjunt del sector dels VTC va aconseguir 88 noves autoritzacions a l'abril i 1.052 al primer quadrimestre de l'any, amb el que al tancament d'aquest període sumava 14.177 autoritzacions, segons l'estadística de Foment.

No obstant aix, aquest augment de llicncies de VTC no respon autoritzacions donades per les administracions, sinó a les resolucions judicials que s'estan fallant fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

TAMBÉ CREIXEN AL SUD

Quant a la seva distribució per províncies, després de Madrid i Barcelona, Mlaga es manté com a tercera ciutat amb més VTCs, amb 1.418, 61 més que un mes abans, per davant d'Alacant, amb 296; Sevilla i Balears, amb 213 en cada cas; la Corunya, amb 191, i Valncia, amb 182.

Entre les províncies que tenen més de cent cotxes d'Uber i Cabify també figuren Badajoz, amb 178, així com Cantbria (158 VTCs), Granada (148), Cadis (127) i Astúries (102).

Del seu costat, al tancament d'abril, Soria, Las Palmas i Tenerife, es mantenen com les tres províncies on encara no opera ni un vehicle de VTC, mentre que a Zamora i Palncia només n'hi ha un, a Jaén es comptabilitzen quatre, a Albacete cinc i a Osca, sis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés