Barcelona es manté com la segona ciutat d'Espanya amb més VTC, amb 2.073

Publicat 8/7/2019 11:50:49CET
Protesta de vehícles VTC, en una foto d'arxiu.
EUROPA PRESS - Archivo

Madrid supera la cota dels 8.000 cotxes d'Uber i Cabify

MADRID/BARCELONA, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

Barcelona s'ha mantingut com la segona ciutat d'Espanya amb més vehicles de lloguer amb conductor (VTC), amb 2.073 cotxes, després de Madrid, on s'ha superat la cota de les 8.000 llicències.

Aquest tipus de vehicles, que donen servei a plataformes com Uber i Cabify, han disminuït a Barcelona un 9,1% respecte a finals de 2018 i han crescut un 5% en comparació a finals de maig d'aquest any.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar al maig el reglament per regular l'activitat dels vehicles amb llicència VTC a l'entorn metropolità, que amplia a 60 minuts l'antelació mínima per contractar els seus serveis ---la Generalitat l'havia fixat en 15 minuts permetent-ne la ampliació--.

A Madrid se sumaven un total de 8.033 vehicles VTC a finals de la primera meitat de l'any i s'ha disparat així un 22,4% respecte a finals del passat any, amb el qual ja hi ha una mica menys de dos cotxes d'aquest tipus per cada taxi circulant per la ciutat.

Madrid copa així més de la meitat (el 52%) del total de llicències de VTC a Espanya, que a finals del passat mes de juny sumaven 15.306, un 16,6% més respecte a les 13.125 que es comptabilitzaven a la fi de 2018, segons l'estadística oficial del Ministeri de Foment.

El creixement d'aquest negoci no respon el fet que les administracions estiguin donant noves autoritzacions, sinó a les resolucions judicials que es fallen fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

REGULAR ELS VTC

Així mateix, aquest augment té lloc a pesar que cinc comunitats autònomes han aprovat ja normes per regular els VTC als seus respectius territoris.

Entre aquestes comunitats no figura Madrid, on l'anterior Govern regional va declinar regular el sector. Les que han optat per fer-ho són Catalunya, Comunitat Valenciana, Balears, País Basc i Aragó, i en totes elles s'obliga a demanar un d'aquests cotxes amb una antelació mínima per diferenciar-lo del servei de taxi.

En el cas de València, ha perdut una desena de VTC des que el passat mes de juny entrés en vigor la nova normativa, però les 177 amb què compta són quatre més que al començament d'any.

FORT CREIXEMENT A ALACANT

En aquesta comunitat destaca el cas d'Alacant, ciutat en la qual Cabify va desembarcar fa un any i en la qual, malgrat la nova regulació, ha multiplicat per més de tres el nombre de cotxes de VTC en el que va d'any, atès que al tancament de juny compta amb 370, enfront dels 108 amb què va concloure desembre.

Malgrat això, Màlaga es manté com a tercera ciutat amb més cotxes que donen servei a firmes com Uber i Cabify, amb 1.488 cotxes, un 25% més que al començament d'any. Després se situa Sevilla, amb 233 VTC, una desena més que al començament d'any.

Entre les ciutats on més han augmentat els cotxes d'aquest tipus en el que va d'any figura també Badajoz, on al tancament de juny s'hi comptava amb 223 enfront dels amb prou feines catorze de sis mesos abans.

Al costat oposat Sòria, Tenerife i Las Palmas es mantenen com a úniques províncies sense cap llicència de VTC, mentre que a Zamora només hi ha una, a Palència i Jaén quatre, a Albacete cinc i a Osca, sis.