Publicat 13/01/2015 12:34

Barcelona inverteix 600.000 euros en fins a 4.000 comerços per posicionar-los a Internet en 18 mesos

La concejal Sònia Recasens
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 gen. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona invertirà en un any i mig 150 euros en cadascun dels gairebé 4.000 comerços adherits als eixos comercials, dins de la Fundació Barcelona Comerç, per posicionar-los a Internet a través del geolocalizador de Google.

El projecte 'Comerç a la xarxa' té com a objectiu incrementar la presència a Internet dels establiments de la ciutat i aportar informació --tant per a locals com per a turistes-- sobre el tipus de botigues que hi ha en una zona determinada, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa la tinenta d'alcalde d'economia, Sònia Recasens.

Cada comerç que decideixi adherir-se a la iniciativa rebrà assessorament per part d'una empresa especialitzada en 'social media' per crear o millorar el seu posicionament a Google, i una traducció a l'anglès dels continguts dels establiments per facilitar l'accés als internautes estrangers.

Recasens ha destacat que s'ha optat pel posicionament a Google en lloc d'una 'app' perquè no requereix coneixement previ ni haver de descarregar-la.

El servei no tindrà cap cost per a les botigues, que només hauran d'omplir una fitxa amb la informació clau sobre els establiments com ara els productes, els horaris i els preus, entre d'altres.

La iniciativa va començar a aplicar-se el 9 de desembre als barris de Sants i Hostafrancs i, de moment, s'han afegit 27 comerços dels 200 comerços de la zona.

Recasens s'ha mostrat satisfeta amb la xifra perquè tots els comerços que s'han afegit no tenien presència a la xarxa abans de la prova pilot, que s'acabarà al juny.

Està previst que en els propers 18 mesos el projecte s'ampliï fins a la totalitat de 18 eixos comercials de què disposa la capital catalana.

FORMACIÓ

El regidor de Comerç, Raymond Blasi, ha destacat la "coordinació entre diferents àrees" que requereix el projecte, i ha subratllat la importància de la formació dels comerciants perquè puguin millorar el seu posicionament a internet després del servei.

Per això, ha remarcat els "bons resultats" del programa 'Obert al futur', que ofereix formació gratuïta a comerciants en gestió empresarial i capacitació tecnològica.

El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, s'ha mostrat satisfet amb el projecte perquè ajudarà en el procés de digitalització del comerç, que ha de generar més trànsit a les botigues.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés