Barcelona incorpora el primer bus turístic de doble pis 100% elèctric d'Espanya

Publicat 12/11/2019 17:06:44CET
Presentació del bus turístic elèctric a Barcelona
EUROPA PRESS

La motorització elèctrica del vehicle suposarà l'estalvi de 45 tones de CO2 a l'any

BARCELONA, 12 nov. (EUROPA PRESS) -

El servei de bus turístic Barcelona City Tour, titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha presentat aquest dimarts el primer autobús 100% elèctric de doble pis que circularà a Espanya i que garanteix les zero emissions.

En un acte a l'avinguda Reina Maria Cristina, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, i el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, han presentat l'autobús, que s'incorpora aquest mateix dimarts al servei de Barcelona City Tour.

El nou vehicle consolida l'aposta pionera per a la mobilitat sostenible que es va iniciar el 2017 amb la presentació del primer bus híbrid de dos pisos a Espanya, que combinava la motorització elèctrica i combustió de gasoil.

Poveda ha expressat que la incorporació d'aquest bus és "un pas cap endavant" i un exemple perquè altres ciutats vegin el que s'està fent des de Barcelona.

Ha destacat la importància del bus turístic per a l'acompanyament de les persones que vénen a visitar la ciutat, i ha agraït als operadors grup Julià i Moventia el seu compromís: "Representeu la Catalunya constructiva".

El bus té 76 places, 12 menys que la d'un vehicle convencional a causa de la instal·lació de les bateries en la planta baixa de l'autocar, i la seva motorització elèctrica suposarà l'estalvi de 45 tones de CO2 a l'any.

El nou vehicle doblega el de les unitats convencionals -650.000 euros-, compta amb una autonomia d'uns 170 quilòmetres, 13 hores de servei ininterromput i disposa de càmeres de visió 360 graus i carregadors USB a tots els seients.

RENOVACIÓ DE 300 AUTOBUSOS

La incorporació del bus elèctric s'emmarca en la renovació de la flota que està duent a terme l'AMB, amb vehicles de baixes i nul·les emissions que, segons ha explicat Poveda, preveuen que estigui totalment operativa d'aquí a tres anys.

Durant el mandat 2016-2019, entre gestió directa i indirecta, l'AMB va renovar un total de 450 busos i de cara al mandat de 2019-2023 té la intenció de renovar, només en els serveis de gestió indirecta, uns 300 autobusos que seran substituïts per vehicles híbrids o elèctrics.

RECLAMACIÓ Al GOVERN

Alarcón ha destacat el valor de la industrialització perquè el fet d'estar produint aquests nous autobusos crea llocs de treball: "Val la pena que ho destaquem com a motor de l'economia, no només associada al turisme, sinó a tot el sistema de transport que està ajudant a la industralització de Catalunya".

Ha recordat que des del Govern municipal estan demanant un compromís molt fort als ciutadans a partir de l'1 de gener amb la zona de baixes emissions, "en alguns casos un sacrifici personal", i ha sostingut que ells també s'estan comprometent en la millora de les infraestructures.

Per la seva banda, Poveda ha dit que la contaminació és un repte de tothom, un compromís de tota la ciutadania i considera que "cadascun ha de posar el seu gra de sorra", per la qual cosa també ha demanat la col·laboració del Govern de la Generalitat.

"M'agradaria que el Govern ho posés en la seva agenda política com una de les principals obligacions de col·laboració per reduir la contaminació i la lluita contra el canvi climàtic", ha reclamat.

Contador