Publicat 11/10/2015 13:07

Barcelona, el 'hub' europeu més gran de les 'low cost', segons OAG Megahubs Index

El 48% dels 'hubs' es concentren als Estats Units, respecte del 10% d'Europa

MADRID, 11 oct. (EUROPA PRESS) -

L'aeroport del Prat lidera els 'hubs' europeus en nombre de vols d'aerolínies 'low cost' per davant de l'estatunidenc John F. Kennedy, de les instal·lacions del britànic Gatwick i del de la capital índia Delhi, segons l'estudi OAG Megahubs Index.

En concret, l'aeroport barceloní lidera el rànquing europeu i se situa en el lloc número 15 a escala mundial, i ha estat l'única espanyola del top 25 de l'estudi, que analitza el nombre de vols durant el dia de més activitat mundial d'operacions aèries.

D'altra banda, el Regne Unit té dos aeroports dins el rànquing, en el lloc 22 i 23 de la llista, amb les instal·lacions de Gatwik i Londres-Stansted.

Tot i això, en àmbit global guanya la batalla els Estats Units, que acapara els tres primers llocs i es desmarca de la resta amb diferència, amb els aeroports de Midway, a Chicago; el de Baltimore-Washington, a l'estat de Maryland; i el de McCarran, a l'estat de Clark, Nevada, i a 8 quilòmetres de Las Vegas.

Així, el 60% del top 10 l'ocupen aeroports les operacions dels quals estan sota el domini de Southwest Airlines.

També destaca el posicionament de les aerolínies de baix cost d'aeroports del sud-est asiàtic. En concret, Indonèsia i Tailàndia, que aconsegueixen alguns dels deu primers llocs.

RÀNQUING GLOBAL

En àmbit global, es detecta que el 48% dels 'hubs' --centre d'interconnexió de vols-- es concentren als Estats Units, el 32% a Àsia-Pacífic i el 10% a Europa, mentre que Amèrica Llatina abraça un 8% del total i Orient Mitjà un 2%.

En concret, els vuit primers 'megahubs' els ocupen les instal·lacions aeroportuàries de Hartsfield-Jackson, al sud del districte financer d'Atlanta, seguit del de Chicago O'Hare, al nord-oest de Chicago, i, en tercer lloc, l'aeroport Dallas-Fort Worth, el més transitat de Texas.

En el cas dels 'hubs' estatunidencs, l'estudi recalca que la majoria estan controlats per una sola aerolínia. Així, Delta Airlines posseeix el comandament del 80% a Atlanta, American Airlines pilota el 81% a Dallas/Fort Worht; US Airways té el 88% dels vols de Charlotte Douglas International Airport, mentre que United aconsegueix el 76% de les operacions a Houston.

En les següents posicions hi ha l'aeroport Charlotte Douglas, a l'estat de Carolina del Nord; l'aeroport internacional George Bush, a Houston, estat de Texas, i el Detroit Metro, a la ciutat de Detroit, la més gran de l'estat de Michigan. D'altra banda, l'aeroport de Denver aconsegueix un vuitè lloc, mentre que el de Phoenix-Sky Harbor tanca el top 10.

Les úniques que trenquen el lideratge estatunidenc són les instal·lacions aeroportuàries de Congonhas/Sau Paulo, el segon de més activitat del país, així com l'aeroport internacional de Mèxic.

Entre els 50 aeroports del rànquing només hi ha quatre europeus, que són el de Heathrow, a Londres; Franckfurt; París-Charles de Gaulle i Amsterdam, en el lloc número 13, 35, 43 i 44, respectivament.

AUGE DE L'ÍNDIA I XINA

D'Amèrica Llatina es colen a la llista, a més dels dos aeroports abans esmentats --un del Brasil i un altre de Mèxic--, el de Sao Paulo-Guarulhos i el de Bogotà, en el lloc 19 i 38, respectivament, de manera que sumen un total de quatre aeroports dins el rànquing.

D'altra banda, l'Índia i la Xina tenen dos i tres 'megahubs' a partir del lloc número 20. En concret, Bombai ocupa el lloc 21 i Delhi el 26, mentre que del gegant asiàtic sobresurt de la resta l'aeroport Xangai-Pudong, el de Pequín i el de Kunming, a la província xinesa de Yunnan, en els llocs 31, 47 i 48, respectivament.

Tailàndia tanca la llista amb dos aeroports, així com Malàisia i Filipines, també a la cua del rànquing.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés