Publicat 29/01/2020 11:02CET

Barcelona és la ciutat més congestionada d'Espanya per segon any consecutiu

Diversos cotxes circulen per la calçada (Imatge d'arxiu)
Eduardo Parra - Europa Press

La segueixen Granada, Palma i Madrid, mentre que Cadis és la segona ciutat menys congestionada de les 417 que s'han analitzat

MADRID, 29 gen. (EUROPA PRESS) -

Barcelona va ser la ciutat més congestionada d'Espanya durant el 2019, segons revela el TomTom Traffic Index 2019, un informe que analitza la situació del trànsit a 416 ciutats de 57 països d'arreu del món.

Així, els barcelonins inverteixen de mitjana un 29% de temps extra en embusos en cada viatge. Després de Barcelona, s'hi situen Granada (25%), Palma (24%), Madrid (23%) i Santa Cruz de Tenerife (23%). En sisè lloc hi ha Sevilla i Múrcia (totes dues amb un 21%), València i Màlaga (amb un 20%) i la Corunya (19%).

Així doncs, Barcelona repeteix com la ciutat més congestionada d'Espanya, segons aquest informe, que s'ha dut a terme a partir de dades reals procedents de diferents tipus de dispositius GPS.

Tot i que Barcelona repeteix com a cap de llista a nivell nacional, manté les xifres respecte al 2018. Per la seva banda, Madrid va empitjorar els resultats un 1%, però continua ocupant el quart lloc a nivell nacional.

El pitjor dia a Barcelona va ser el dimecres 4 de desembre del 2019, dia en què les pluges i el mal temps van provocar una congestió del 66%. Per contra, el dia de menys congestió va ser el 19 d'abril, Divendres Sant, amb un 8%.

A Madrid, la congestió mitjana diària més alta va ser el dijous 19 de desembre, amb un 47%, just abans de Nadal i en plenes negociacions per la vaga de transports públics. El dia de menys congestió mitjana va ser el 15 d'agost, quan la ciutat registra el seu descens més important d'activitat.

Durant els dies laborables del 2019, Barcelona va presentar un màxim de congestió del 59% en les hores punta al matí, cosa que es tradueix en un augment de 17 minuts en els trajectes de mitja hora.

L'informe també destaca que Barcelona és una de les poques ciutats del món que sempre presenta un índex de congestió i que no arriba mai al 0% de mitjana durant cap franja horària.

En els dies laborables la pitjor hora per agafar el cotxe a Madrid és a les 8.00 del matí, amb índexs que se situen prop del 60% de congestió, cosa que suposa 17 minuts més al volant en trajectes de mitja hora.

ESPANYA: UN DELS PAÏSOS AMB MENYS CONGESTIÓ DE MÓN

Pel que fa a la resta de ciutats, la ciutat que més ha augmentat la congestió ha estat Múrcia, amb un increment del 3% respecte al 2018. Les úniques ciutats espanyoles que milloren els seus índexs de congestió són Palma i Còrdova, en tots dos casos baixa un 1%.

Cadis tanca la llista de ciutats espanyoles, amb un 10% de temps extra. De fet, és la segona ciutat menys congestionada del món, perquè ocupa el lloc 416 de les 417 ciutats que recull aquest estudi.

No obstant això, Espanya destaca com un dels països amb menys congestió, amb una mitjana nacional del 22%, per sota de la mitjana mundial, que s'estableix en un 29%.

BANGALORE, LA CIUTAT AMB MÉS EMBUSOS A NIVELL MUNDIAL

Segons l'informe, Bangalore (Índia) és la ciutat amb més trànsit del món, perquè els conductors d'aquesta ciutat inverteixen un 71% de temps extra en embusos. A continuació s'hi situen Manila, la capital de les Filipines (71%), i Bogotà, a Colòmbia (68%).

La primera ciutat d'Europa que apareix a la llista és Moscou, amb un 59%, seguida d'Istanbul (55%). Després s'hi situen Kíev (53%), Bucarest (52%), i Sant Petersburg (49%). Segons el document, París (39%), Roma (38%) i Londres (38%) es troben en els llocs 14, 15 i 17 del rànquing europeu respectivament.

Segons l'informe, la congestió s'ha incrementat de manera global durant l'última dècada i 239 ciutats (el 57% del total) de les que TomTom ha inclòs en l'informe han mostrat un augment en el nivell de congestió entre els anys 2018 i 2019. Només 63 ciutats han mostrat disminucions apreciables.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés