MADRID, 8 oct. (EUROPA PRESS) -
Barcelona acull aquest dilluns el tercer Fòrum Regional de la Unió pel Mediterrani (UpM), que reunirà ministres d'Exteriors, viceministres i representants de 43 països riberers que debatran sobre com impulsar la integració regional i engegar projectes concrets que millorin l'educació, l'ocupació i el desenvolupament de la regió.
En la cita no estarà la Generalitat perquè es tracta d'una reunió ministerial amb representants de 43 Estats i no és habitual que les autoritats locals o regionals participin en aquest tipus d'esdeveniments, han explicat fonts diplomàtiques.
En l'anterior reunió, al gener de 2017, la Generalitat tampoc va estar convidada a participar. No obstant això, el llavors president, Carles Puigdemont, va dedicar als assistents una salutació en la qual va parlar de Catalunya com a "país d'acolliment" i "soci compromès" amb els desafiaments europeus.
El fòrum el convoquen les copresidencias de la UpM: l'alta representant per a la Política Exterior de la UE, Federica Mogherini, i el ministre jordà d'Exteriors, Ayman Safadi. El ministre espanyol, Josep Borrell, i el secretari general de la UpM, Nasser Kamel, també intervindran a l'inici.
FÒRUM DE LA SOCIETAT CIVIL
Abans del Fòrum Regional, que reunirà les ministres a la tarda, al matí hi haurà un fòrum de la societat civil amb l'ocupació com a tema principal. Quant a la trobada dels ministres, el format els permetrà parlar de tots els desafiaments de la regió. Fonts diplomàtiques donen per fet que les migracions, la radicalització i el conflicte d'Orient Pròxim sorgiran en les converses, encara que no formin part del mandat de l'organització.