Actualitzat 01/12/2015 13:57

Barcelona activarà la quarta fase del bus ortogonal amb tres noves línies en febrer

Cinco Primeras Líneas De Autobús De La Red Ortogonal Retbus De Barcelona
TMB

Preveu accelerar la implantació de la resta de la xarxa i un procés participatiu en tota la ciutat

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament activarà la quarta fase de la xarxa ortogonal d'autobús el 29 de febrer amb tres noves línies --l'H4, la V11 i la V13--, amb les quals s'arribarà a 16 en funcionament de les 28 que preveu la Nova Xarxa Bus, que podria arribar a les 270.000 validacions diàries i concentrar el 40% de la demanda dels busos de la ciutat.

Les tres línies --que es preveu que sumin uns 40.000 passatgers en dies laborables-- s'implantaran al febrer després que el Govern municipal impulsés un procés participatiu sobre la implantació de la fase, que a l'anterior mandat de l'exalcalde Xavier Trias es va planificar que entressin en funcionament el 15 d'octubre.

L'H4 connectarà Zona Universitària amb Bon Pastor passant per l'avinguda d'Esplugues, el passeig de Bonanova, el de la Vall d'Hebron i el de Valldaura, i tindrà intercanvis amb les línies de bus V3, V7, V11, V13, V15, V21 i V27 i les estacions de Metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

La V11 unirà l'Estació Marítima amb la Bonanova en un eix vertical que transcorrerà en sentit ascendent per la ronda Sant Pau i trams dels carrers Urgell, Santaló i Ganduxer, i en descendent per Mandri, Villarroel i Viladomat fins al Paral·lel, i connectarà amb la D20, H4, H6, H8, H10, H12, H14, H16, Metro, FGC i Funicular de Montjuïc.

Per la seva banda, la V13 entre Drassanes i avinguda Tibidabo recorrerà la Rambla en els dos sentits i els carrers Aribau i Montaner, i tindrà intercanvis amb les línies D20, H4, H6, H8, H19, H12, H14, H16 i V15 i estacions de Metro, Rodalies Renfe i FGC.

AUTOBUSOS SUPRIMITS

La implantació de les noves línies afectaran algunes actuals i provocaran la supressió de les línies 14 --queda substituïda per la V11 i la V13--, 58, 64 --per la V13-- i 73 --l'H4--, mentre que la 20, la 22, la 60 i 92 modificaran el seu recorregut.

Aquesta setmana començaran les obres i actuacions per desplegar les línies de la nova fase, que suposa la implantació de 49 noves parades i adequacions en vuit ja existents.

PROCÉS PARTICIPATIU

El procés participatiu, que va finalitzar el novembre, ha inclòs reunions amb entitats i veïns afectats per les noves línies, ha recollit suggeriments i peticions, ha portat a terme sessions en escoles dels districtes de les Corts i Sarrià-Sant Gervasi per la seva afectació i ha posat a disposició dels ciutadans punts informatius.

Aquests punts informatius han rebut un total de 1.506 paperetes, el 36% de les quals demanava incrementar la freqüència dels autobusos en determinats àmbits; el 13% expressava disconformitat amb aspectes de la nova xarxa, i un 6,5% feia referència a l'accessibilitat.

IMPLANTACIÓ DE TOTA LA XARXA

Després d'aquesta quarta fase, el Govern d'Ada Colau iniciarà els treballs tècnics municipals i de Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) per accelerar la implantació de la totalitat de la Nova Xarxa de Bus i reduir les fases necessàries previstes per arribar a les 28 línies programades, ja que entén que els beneficis de la xarxa estan vinculats a la seva completa implantació.

El Govern municipal preveu convocar el 2016 un nou procés participatiu de gran impacte a l'àmbit de la ciutat per analitzar amb els veïns i entitats la proposta tècnica amb les línies que encara no estiguin en funcionament per portar a terme la total implantació després de recollir les aportacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés