Actualitzat 05/11/2014 12:41

La banda ampla per a mòbil ja aporta més ingressos que la de fix

Recurso de teléfono iPhone
Foto: GONZALO BAEZA CC FLICKR

MADRID, 5 Nov. (EUROPA PRESS)

Els ingressos de la banda ampla mòbil van superar per primera vegada els de la banda ampla fixa en el segon trimestre del 2014.

   Ho diu l'últim butlletí estadístic trimestral de les telecomunicacions i del sector audiovisual publicat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

   En concret, la banda ampla mòbil va facturar 889 milions, gairebé un 10% més que en el mateix període de l'any anterior, per sobre dels ingressos de la banda ampla fixa, que van ser de 882 milions d'euros.

   Durant el trimestre, es van superar a més 12,45 milions de línies de banda ampla fixa, de les quals el 19,2% registrava una velocitat de 30 megues (Mbps) o superior.

   Les connexions de banda ampla actives amb fibra, o FTTH (de l'anglès 'Fiber To The Home'), van sumar 951.176 línies, més del doble que fa un any, i alhora el 42,6% de les línies de telefonia fixa corresponen a operadors alternatius i de cable.

   També en l'àmbit del fix, va continuar el descens en l'ingrés mitjà per minut d'una telefonada a xarxa mòbil, i alhora la penetració de banda ampla fixa va continuar augmentant fins a arribar a les 26,8 línies per cada 100 habitants, mentre que la de telefonia fixa es va situar per sota de les 41.

   Pel que fa a les comunicacions mòbils, el parc de línies de telefonia mòbil va augmentar un 1,3% des de juny del 2013 i es va situar en 50,7 milions de línies. Els operadors mòbils virtuals (OMV) van representar el 15,6% del parc total, després de guanyar més de 2,3 milions de línies en l'últim any.

   Pel que fa al mòbil, els ingressos de banda ampla van experimentar un increment interanual del 9,7%, mentre que els de telefonia mòbil van caure al 20,9%.

   Les línies de banda ampla mòbil van ascendir a 33,6 milions, amb un creixement interanual del 19,2%. D'aquest total, 31,7 milions eren línies de veu i dades, sobretot telèfons mòbils, i 1,8 milions línies exclusives de dades.

   L'informe ofereix també dades del sector audiovisual en els quals s'aprecia que la facturació d'aquesta activitat va augmentar un 3,2% en taxa interanual, fins a 973 milions d'euros, subvencions excloses. Aquesta és la primera dada positiva des del tercer trimestre del 2010.

   Els ingressos publicitaris, de 539,7 milions d'euros, van suposar un 8,5% més que en el segon trimestre del 2013, i alhora els accessos de TV de pagament van augmentar un 14,3% respecte al juny del 2013, sobretot els de tecnologia IP, per l'èxit dels paquets quíntuples que inclouen el servei de televisió juntament amb els de veu i banda ampla fixa i mòbil.

7.504 MILIONS DE FACTURACIÓ.

   El conjunt del sector va facturar 7.504 milions d'euros en el trimestre, un 7,8% menys en termes anuals. Els serveis finals van baixar al 7,4% i els majoristes al 9,6%.

   Els serveis finals, la facturació dels quals va augmentar, van ser el de banda ampla en mobilitat, amb un increment del 9,7%, i el sector audiovisual, que va registrar una pujada del 3,2%.

   Els paquets quàdruples van registrar 5,7 milions de paquets i els quíntuples, 1,5 milions. Aquests últims van multiplicar gairebé per cinc la xifra de l'any anterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés