Actualitzat 01/05/2013 15:20

La banca russa busca captar les compres immobiliàries de russos a Espanya

J.M.Chiquillo y Y.Korchagin
EUROPA PRESS

BARCELONA 1 maig (EUROPA PRESS) -

La banca russa veu com a oportunitat de negoci vehicular les compres que realitzen ciutadans i inversors russos en el sector immobiliari espanyol, ha explicat a Europa Press el president de l'Associació de Bancs Russos, Garegin Tosunyan.

En el marc d'una trobada de dos dies a Barcelona sobre la cooperació rus-espanyola en l'esfera financera internacional, tampoc ha descartat que algun banc rus opti per comprar sucursals d'entitats espanyoles perquè ja ho han fet en altres països europeus.

Ha assenyalat que Espanya no seria una excepció, i que els preus actuals són assequibles, tot i que una decisió d'aquest tipus "depèn de cada banc individualment".

La Casa de Rússia a Barcelona, anunciada el 2011 en el marc de l'any dual Espanya-Rússia, s'ha inaugurat oficialment aquesta setmana, i la banca russa la situa com un nou punt de suport per decidir sobre els seus negocis a Espanya.

L'ambaixador rus per a Espanya i Andorra, Yuri Korchagin, ha confiat que la Casa de Rússia a Barcelona ajudi a promocionar les regions russes més enllà de Moscou i Sant Petersburg, que ofereixen a les empreses espanyoles "possibilitats enormes".

El portaveu de la comissió d'Afers Estrangers del Senat, José María Chiquillo, ha animat les empreses espanyoles a jugar un "paper important" en la privatització prevista d'una vintena de grans empreses públiques russes, ja que els empresaris espanyols tenen la capacitat i la innovació necessàries.

Una mica menys de 110 empreses espanyoles tenen sucursal a Rússia, mentre que les alemanyes són més de 3.000, per la qual cosa Chiquillo ha assenyalat el camí que queda per explotar, i alhora ha posat com a exemple empreses espanyoles que fan negocis d'èxit amb Rússia com Roca, Inditex, Talgo, Repsol i Técnicas Reunidas.

Contingut patrocinat