Actualitzat 22/10/2015 17:00

Banc Santander guanya terreny a les zones de les antigues caixes rurals

Pelegrí diu que sense les empreses no hi ha innovació tot i que hi hagi recursos públics

LLEIDA, 22 abr. (EUROPA PRESS) -

El director general de Banc Santander, Enrique García Candelas, ha defensat aquest dimecres l'aposta de l'entitat pel sector agroalimentari i ha explicat que està guanyant presència on abans hi havia caixes rurals.

Ho ha dit en la jornada sobre innovació 'Catalunya, una jornada d'èxit', organitzada a Lleida pel banc i el diari 'Expansión', davant d'uns 650 assistents, inclosos el conseller d'Agricultura de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el vicepresident de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla.

Ha concretat que la seva entitat va apostar l'any passat per l'àmbit rural formalitzant crèdits per 5.300 milions d'euros, un 40% més que el 2013, a través de la línia AgroSantander.

García Candelas ha explicat que, amb la reestructuració del sistema financer, gran part de les caixes han desaparegut de poblacions de menys de 10.000 habitants, i que és aquí on la seva entitat ha apostat per mantenir la presència física amb despatxos d'agents.

"Externalitzem la gestió dels nostres clients. Aquesta fórmula ens permet cobrir totes aquelles places en les quals com a banc no hi podem ser, i sí amb un representant extern que gestiona el despatx com si fos una oficina del mateix banc", ha dit.

INNOVACIÓ I EMPRESES

Durant la seva intervenció a la mateixa jornada, el conseller Josep Maria Pelegrí ha assegurat que sense les empreses no hi ha innovació, per molts recursos que posi l'administració.

"La innovació la fan les empreses, no els governs ni les universitats. Sense empreses no hi ha innovació agroalimentària. Les universitats i els instituts d'investigació fan innovació només quan actuen com ho fa una empresa", ha dit.

VISIÓ EMPRESARIAL

En una taula rodona hi han participat el conseller delegat de Borges International Group, Josep Pont; el director general del grup Damm, Enric Crous; el president de Nufri, Francesc Argilés; el director general d'Indulleida, Mariano Sorribas; el president del Consell Regulador del Cava i director de comunicació de Freixenet, Pere Bonet, i el gerent de Vall Companys, Josep Maria Rodie.

Josep Pont (Borges) ha insistit que la innovació és un problema de cultura empresarial, per la qual cosa sense ella és molt difícil innovar.

Francesc Argilés (Nufri) ha respost amb una anècdota a la pregunta sobre com finançar nous projectes, i ho ha fet recorrent al comentari d'un home del seu poble ja mort que deia pertànyer al partit MPTP, que respon a les inicials en català de 'matinar, produir, treballar i pagar'.

Mariano Sorribas ha explicat com Indulleida combina la transformació de fruites a tones amb la innovació i el desenvolupament de nous productes a quilos, com la cosmètica i els perfums.

Enric Crous (Damm) ha defensat la innovació a tots els processos d'integració vertical del seu grup, des de l'agricultura a l'hostaleria.

Pere Bonet (Freixenet) ha atribuït part dels èxits de la seva companyia a la innovació de persones amb una "curiositat que no s'acaba", i ha reclamat finançament per al sector agrari per aconseguir valor afegit i invertir en talent.

Rodie (Vall Companys) ha ofert una visió optimista del sector porcí amb vista al futur i ha considerat imprescindible la innovació a totes les fases de la producció, i ha citat com a exemple la genètica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés