Publicat 27/10/2022 10:38

Banc Sabadell registra un benefici net de 709 milions fins al setembre, gairebé el doble

L'entitat assoleix una rendibilitat sobre capital tangible (ROTE) del 8%

Archivo - Edifici corporatiu de Banc Sabadell
BANCO SABADELL - Arxiu

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

Banc Sabadell ha registrat un benefici net de 709 milions de gener a setembre, la qual cosa suposa gairebé el doble respecte als 370 milions del mateix període de l'any anterior, segons ha comunicat aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Sense tenir en compte TSB, la filial britnica del grup catal, el benefici net atribut se situa en els 616 milions d'euros en aquests nou mesos, més del doble que el 2021, quan aquesta xifra es va situar en els 288 milions d'euros.

Els ingressos del negoci bancari --marge d'interessos més comissions netes-- van ser de 3.840 milions d'euros, un 5,7% més en termes interanuals, i l'entitat assoleix una rendibilitat sobre capital tangible (ROTE) del 8%, per sobre de l'objectiu del pla estratgic.

El marge d'interessos s'ha incrementat un 6,2% respecte a l'any passat fins als 2.722 milions, les comissions ho han fet un 4,5%, fins als 1.118 milions, i el total de costos se situa en 2.162 milions a tancament del trimestre, un 15,2% més en termes interanuals.

El banc ha explicat que els costos recurrents també disminueixen en la comparativa interanual un 3,8%, principalment pels estalvis en despeses de personal després dels plans d'eficincia a Espanya, com també per la reducció de les despeses generals.

HIPOTEQUES I CRDIT

El crdit viu de l'entitat ha tancat el mes de setembre amb un saldo de 156.675 milions (113.818 milions ExTSB), i el creixement de la inversió és del 2,9% interanual impulsat "per la bona dinmica a totes les geografies".

La producció hipotecria a Espanya ha arribat als 1.472 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 7% en termes interanuals, el nou crdit al consum ha augmentat un 18% interanual, fins als 439 milions d'euros.

La nova producció de targetes i de TPV suposa un "rcord histric" per a l'entitat, ja que la facturació de targetes creix un 17% interanualment, fins als 5.826 milions, i la facturació de TPV un 33% el mateix període, fins als 13.604 milions.

RECURSOS DE CLIENTS

Els recursos de clients en balan totalitzen en 163.247 milions d'euros a tancament del mes de setembre (123.084 milions ExTSB) i creixen un 3,4% interanual (5,7% ExTSB) per l'evolució de comptes a la vista i dipsits a termini.

Els saldos de comptes a la vista ascendeixen a 147.664 milions d'euros (109.315 milions ExTSB), amb un increment del 3,8% interanual (6,2% ExTSB) i els dipsits a termini arriben als 15.905 milions (14.091 milions ExTSB) i creixen un 0,9% (3,3% ExTSB).

Els recursos de clients fora de balan se situen en els 38.049 milions d'euros, la qual cosa suposa una caiguda del 8,7% interanual i del 2,0% el trimestre, principalment pels fons d'inversió impactats per la volatilitat dels mercats financers.

De fet, els fons d'inversió totalitzen 22.024 milions, una reducció del 10% interanual per aquesta volatilitat dels mercats financers

Els actius totals del grup s'enfilen a 260.407 milions d'euros (207.677 milions ExTSB), la qual cosa suposa un creixement del 4,2% interanual (3,2% ExTSB) i de l'1,2% el trimestre (1,3% ExTSB).

LIQUIDITAT I CAPITAL

La rtio CET1 'phase in' se situa en el 12,65% a tancament del mes de setembre i creix 4pbs respecte al trimestre anterior, la rtio CET1 'fully-loaded' se situa en el 12,52% i puja 4pbs el trimestre i la rtio de capital total 'phase in' puja a 17,08% a tancament del trimestre.

Quant a la gestió de la liquiditat, la rtio 'liquidity coverage rtio' assoleix un 217% en el conjunt del grup, i els actius problemtics totalitzen 7.039 milions d'euros a tancament del mes de setembre, dels quals 5.830 són préstecs dubtosos i 1.209 actius adjudicats.

La cobertura d'actius problemtics amb el total de provisions se situa en el 52,3%, en qu la cobertura de préstecs dubtosos amb el total de provisions és del 55,1% i del 38,9% per als actius adjudicats.

La rtio de morositat a tancament del mes de setembre se situa en el 3,40%, que comparat amb el 3,59% del mateix mes de l'any anterior i el cost del risc del crdit se situa en 39pbs a tancament del tercer trimestre del 2022, una reducció de 12pbs interanual.

TSB: 93 MILIONS

TSB contribueix als resultats del grup amb 93 milions d'euros fins al setembre, respecte dels 82 milions del 2021, després d'obtenir un benefici net de 103 milions de lliures amb un creixement del marge bsic.

El banc britnic ha incrementat un 81% el marge recurrent en la comparativa interanual, percentatge que se situa en el 27% intertrimestral, i el seu marge d'interessos arriba als 718 milions de lliures a tancament del mes de setembre i augmenta un 11,7% interanual pel fort creixement del volum d'hipoteques a l'any.

Contingut patrocinat