Actualitzat 10/04/2013 16:02

Banc Sabadell recomana a l'Estat fer un ajust en l'ocupació pública "per tornar a la sendera correcta"

Creu que cal aplicar noves reformes, "però que no recaiguin totes sobre els consumidors"

El presidente de Banco Sabadell, Josep Oliu
EUROPA PRESS

MADRID, 10 abr. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell ha recomanat al Govern central fer un ajust en l'ocupació pública "per poder col·locar al país en la sendera correcta" amb vista a les pròximes mesures que l'executiu ha de prendre per seguir amb la recuperació econòmica, tal com ha exigit la Comissió Europea (CE).

Durant la presentació de les seves estratègies d'inversió per a aquest any, el director del departament d'anàlisis de l'entitat, Nicolás Fernández Picón, ha assenyalat que el principal problema pot ser que els ajustos que porti a terme el Govern central "tornin a ser els mateixos, és a dir, que hagin de pagar-los tots els ciutadans".

En aquest sentit, ha indicat que veu probable que aquests ajustos "tornin a ser per via pujada de l'IVA o altres impostos", tot i que ha apostat per reformar l'ocupació pública.

"És l'única manera de corregir els desequilibris del país, perquè ofegar via impostos la resta és dolent, ja que també ofega el consum i tot allò recaptat queda en res", ha exposat.

Segons ha assegurat, la "clau" és "elegir bé" quines mesures aplicar per arribar a on vol Espanya, i pel que fa a la petició de la UE de més reformes, el director d'anàlisis ha reconegut que "estava clar que anava a caldre fer més ajustos perquè fan falta, el que importa és que no afectin més el consumidor, perquè això seria molt mala notícia".

Contingut patrocinat