Actualitzat 24/07/2013 20:11

Banc Sabadell planteja el seu ERO temporal durant dos anys per estalviar 22 milions

Junta De Accionistas De Banc Sabadell
BANC SABADELL

BARCELONA 24 jul. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell ha explicat aquest dimecres als representants de la plantilla l'expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTE) que preveu aplicar a 400 treballadors, amb una durada de dos anys --amb 100 persones afectades cada sis mesos-- i amb el qual preveu estalviar 22 milions d'euros, segons han informat fonts del banc i sindicals a Europa Press.

El motiu de la mesura és la incorporació de la xarxa de Catalunya i Aragó de l'antiga Caixa Penedès, i Banc Sabadell argumenta la decisió com la solució "menys traumàtica" possible per a l'excedent per la integració.

Les oficines adquirides inclouen un personal de 2.000 treballadors, i el banc defensa una reducció de jornada per a 400 amb l'objectiu de mantenir els llocs de treball, seguint el model alemany.

En tot cas, el banc tindrà l'avaluació d'una empresa externa per concretar el volum d'oficines i personal excedent, que preveu exposar en la pròxima reunió amb els sindicats a final d'agost.

En la primera reunió per l'ERO temporal, fonts sindicals han reivindicat que no sobra plantilla, i s'han oposat que s'apliqui en funció de la procedència de la plantilla.

Han argumentat que s'ha ampliat la jornada de tota la xarxa d'oficines, i que hi ha hagut trasllats a Catalunya de més de 80 persones de la resta d'Espanya que "podrien tornar al seu lloc de procedència" abans d'aplicar-se l'ERO temporal.

Contingut patrocinat