Actualitzat 02/07/2014 13:47

Banc Sabadell llança una promoció d'habitatge futurista amb un concepte modular a Llavaneres

Anna Guanter, Miguel Montes, Ramon Rovira (Banco Sabadell)
EUROPA PRESS

Preveu que no superin els 300.000 euros i es comercialitzaran a la primavera del 2015

BARCELONA, 2 jul. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell, a través de la seva immobiliària Solvia, ha iniciat una prova pilot a Sant Andreu de Llavaneres (Barcelona) de deu habitatges unifamiliars que es preveu que no superin els 300.000 euros i la comercialització dels quals començarà entre la primavera i l'estiu del 2015, amb l'objectiu d'anticipar-se a la casa que els usuaris voldran en el futur per cobrir les necessitats de la nova societat.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el director general de Banc Sabadell, Miguel Montes; el sotsdirector general, Ramon Rovira, i la directora d'Innovació Immobiliària, Anna Guanter, que han afegit que aquesta promoció aplica tot el coneixement adquirit en un estudi de tendències que l'entitat ha realitzat tenint en compte les opinions dels ciutadans i les seves experiències.

Guanter ha defensat que es tracta de construir "habitatges adaptables a les necessitats i de donar un suport extra a l'usuari perquè aconsegueixi aquesta adaptació", ja que, en els casos habituals, el comprador de l'habitatge es queda sol una vegada se li lliuren les claus.

És un model basat en l'edificació modular industrialitzada que aposta per la sostenibilitat, l'eficiència energètica, l'estalvi de costos i la qualitat tècnica i funcional, que també persegueix l'objectiu de reduir el termini de temps que dura la construcció tradicional dels immobles.

Montes ha sostingut que aquesta promoció sorgeix de la necessitat d'un nou prototip d'habitatge adaptable: "És un model diferent que ens agrada, i ara veurem si agrada als usuaris".

CANVI PROFUND

Rovira ha exposat que han detectat la necessitat d'un canvi profund dels plantejaments sobre els quals ha funcionat el mercat de l'habitatge durant els últims 50 anys, tant en el procés de compra com en les característiques i la utilització de l'immoble.

Així es reflecteix a l'estudi, que analitza les tendències que marcaran el tipus d'habitatge fins al 2025, i les tendències analitzades han estat la demografia --Espanya evoluciona a una estructura familiar més diversa--, el consum col·laboratiu, la fugacitat --el consum immediat i construir en menys temps--, el poder de l'individu i la personalització dels serveis, i la vida 'smart', és a dir, incorporar la tecnologia a la llar.

"L'habitatge del futur serà més adaptable, intel·ligent i amb més serveis, amb facilitats per canviar usos i distribucions i per variar les dimensions", ha assegurat Rovira, que també ha dit que s'implantaran models més respectuosos amb el medi ambient.

Solvia, que va néixer el 2009, ha venut des del 2011 més de 40.000 immobles, té en construcció 1.900 habitatges i ha finalitzat els dos últims anys un total de 21 promocions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés