Actualitzat 17/12/2013 22:00

Banc Sabadell invertirà un milió a capitalitzar i assessorar deu empreses digitals

Forma al personal de 50 oficines per atendre millor impulsors de 'startups'

Sede De Banc Sabadell En Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 nov. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell invertirà un milió d'euros a augmentar el capital i a assessorar deu empreses tecnològiques amb l'objectiu d'ajudar-les a créixer i a aconseguir nous clients i inversors, preparant-les així per a futures captacions de finançament i per créixer al mercat global.

Aquest és l'objectiu de 'BStartup 10' --un dels eixos del programa 'BStartup' que el banc ha presentat aquest dilluns en roda de premsa--, segons el qual l'entitat es convertirà en sòcia de les deu empreses seleccionades.

En cadascuna d'elles, Banc Sabadell invertirà uns 100.000 euros, repartits en capital i en tasques d'acompanyament, en una proporció que variarà segons cada cas, però que rondarà el 70% d'aportació en efectiu.

El termini de la primera convocatòria acabarà el 20 de desembre i, a partir de la segona quinzena de gener, els cinc emprenedors seleccionats rebran el capital i començaran a treballar amb el banc, mentre que la segona convocatòria tindrà lloc al maig .

El conseller delegat d'Inspirit i líder d'aquesta branca del projecte, Dídac Lee, ha explicat que buscaran negocis molt innovadors, amb un equip potent i amb un alt potencial de creixement.

"Quan un observa les incubadores, veu que moltes es queden en la fase inicial. Nosaltres volem passar del PowerPoint al producte", ha sostingut Lee, que s'ha marcat com a objectiu que aquestes arribin a facturar un milió d'euros.

El nou programa ha estat aplaudit pel director de Canals i Innovació de Banc Sabadell, Pol Navarro, que ha dit que es prestarà una especial atenció a aquelles empreses que ofereixin solucions per al mercat financer i que puguin ajudar així a la pròpia entitat a "reinventar la banca".

En aquesta línia, la directora de 'BStartup', Yolanda Pérez, ha apuntat que, tot i que els agradaria que alguns projectes fossin 2.0, no es tracta d'un programa "restrictiu", sinó que el que persegueix són projectes diferenciadors, amb capacitat de creixement i visió global.

'BSTARTUP'

Amb el nou programa 'BStratup' que el Banc Sabadell ha presentat aquest dilluns, vol donar suport a empreses joves, especialment a les 'startups' digitals i tecnològiques.

Per a això, ha seleccionat 50 oficines a Espanya pròximes a nuclis d'emprenedors, el personal dels quals serà format específicament per atendre a aquesta mena de clients, que disposaran d'analistes de risc adaptats al seu perfil.

"La gent emprenedora i la vocació internacional forma part de l'ADN del banc. Amb aquesta tradició, havíem de donar resposta a les noves tecnologies", ha afirmat el director general de Banca Comercial de Banc Sabadell, Carlos Ventura.

Aquest programa tindrà un caràcter transversal i implicarà diverses direccions de la seva organització, com les de Negoci, Riscos, Tecnologia i Capital Risc, que tindran per objectiu "detectar aquelles noves iniciatives de gran valor afegit".

Contingut patrocinat