El banc busca transformar el seu model de negoci retail i potenciar el segment empreses a Espanya
BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -
Banc Sabadell espera guanyar prop de 700 milions el 2023, segons les seves previsions d'aconseguir una rendibilitat sobre capital tangible (ROTE) per sobre del 6% al final del pla estratgic 2021-2023.
L'entitat també preveu una rendibilitat (Rote) per sobre del 6% per a la seva filial britnica, segons un comunicat rems aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
El nou pla estratgic 2021-2023 de l'entitat bancria es basa a transformar la seva estratgia de banca retail i potenciar el segment d'empreses a Espanya.
En aquest escenari a dos anys vista, encara afectat per la pandmia, el banc preveu mantenir la taxa de morositat i la seva rtio de cobertura en nivells similars als actuals, si bé contempla una reducció del cost de risc cap als 45 punts bsics per al total del grup --55 punts bsics exTSB--, mentre que el pic de morositat es preveu l'any 2022.
A més, l'entitat ha assegurat que continuar amb el seu esfor en la contenció i reducció de costos derivats de la transformació del model de negoci, l'automatització i simplificació de processos, amb una reducció de 100 milions en costos a la conclusió del pla.
El banc, que també preveu mantenir "en tot moment" la rtio de capital CET1 Fully Loaded per sobre del 12%, ha assegurat que es troba en una cmoda situació de liquiditat que li permetr afrontar la devolució del TLTRO sense necessitat d'incórrer en uns volums d'emissions majoristes significatius.
EMPRESES
El primer pilar és reforar el seu posicionament en el segment d'empreses a Espanya, on té una penetració del 40%, i per a aix confia en solucions especialitzades per acompanyar a les companyies en l'exportació i a prestar solucions per al seu desenvolupament.
L'objectiu ser consolidar la seva posició i augmentar el seu volum de negoci de forma eficient, mantenint la seva rendibilitat actual, a través de l'especialització de la seva xarxa, aportant solucions i acompanyant en la internacionalització de les empreses i al seu programa d'especialització vertical per sectors actualment en marxa.
Així mateix, es recolzar en les capacitats de la unitat de Banca Corporativa per donar respostes especialitzades en 'Middle Market' a pimes i aprofitar "les oportunitats de l'efecte multiplicador del crdit" que es derivaran del projecte Next Generation EU.
RETAIL
El segon eix, la transformació de la seva estratgia de banca retail, consistir en girar cap a un model de negoci totalment digitalitzat per als processos de préstecs al consum, mitjans de pagament i comptes corrents.
El banc ha assenyalat que la comercialització d'hipoteques, productes d'estalvi, inversió i assegurances comptar amb un model mixt de distribució, a través de canals remots i el suport personal de gestors especialitzats en oficines.
Aquesta reformulació del model, que parteix de l'evolució dels hbits de consum dels clients i la "fortalesa" de la seva xarxa comercial, preveu combinar el servei individualitzat amb l'accés 100% digital a l'oferta de productes.
TSB
Quant a TSB, el pla es basa en l'"excellent comportament" de la seva filial britnica ja iniciat en el primer trimestre de l'exercici i que, segons l'entitat bancria, es confirmar al llarg d'aquest periode.
Aquesta es finanar amb els seus propis dipsits i l'entitat preveu que aquests creixements de volums comportin un impuls en el marge TSB, que "contribuir positivament al compte de resultats del Grup i espera aconseguir un ROTE superior al 6% el 2023".
La divisió de banca corporativa mantindr la seva estructura per unitats de client per gestionar la relació amb les grans corporacions, i les seves direccions transversals de producte especialitzat donaran servei i seran un refor per a la banca d'empreses.