MADRID 13 nov. (EUROPA PRESS) -
El Banc Sabadell ha aprofitat el bon moment del mercat per col·locar una nova emissió de bons contingents convertibles, 'CoCos' en l'argot financer, per un import de 400 milions d'euros a un cupó del 6,125% que pot ser computat com a capital addicional Tier 1 (AT1), ha informat l'entitat.
La racionalitat d'aquesta operació, a part de completar el bucket (interval) de l'1,5% de TIER I, és que reforça les mètriques de rating del banc i n'enforteix la solvència.
El format d'emissió triat ha estat de 'club deal' en comptes d'una operació pública. Totes les ordres són d'alta qualitat d'inversors situats al Regne Unit.
A començament de setmana, el banc va contactar amb un grup reduït d'inversors de cara a una potencial col·locació privada. L'operació va ser molt ben acceptada per tots els inversors, amb un gran interès pel Banc Sabadell i pel producte, segons detalla l'entitat.
Després d'un dia i mig de reunions amb inversors, el banc va rebre interès per un import proper als 700 milions d'euros i després d'ajustar el preu es va tancar l'operació amb una demanda propera als 600 milions (un 50% superior) i un cupó del 6,125%.
Aquest format d'emissió respon al fet que l'import que el Sabadell tenia pendent per completar el bucket d'AT1, i considerant l'elevat nivell de sobresubscripció que va registrar en l'última operació (més de 5.000 milions per un import de 750 milions d'euros), es va considerar que per l'import que el banc volia emetre, aquest format encaixava millor que una operació pública.
Gràcies a l'anterior operació i atès l'elevat nivell de demanda, el Sabadell tenia identificats diversos inversors en què clarament hi havia una demanda no satisfeta d'aquest tipus de paper.
El passat mes de maig el Banc va emetre en el mercat la seva primera transacció d'AT1 per un import de 750 milions amb un cupó del 6,5% que completava en un 60% el bucket de l'1,5% d'AT1 de l'estructura de capital.
Els bons contingents convertibles són emissions híbrides amb elements de deute i capital i la seva principal característica és que poden arribar a convertir-se en accions si el ràtio de capital CET1 descendeix per sota d'un nivell determinat.
Després del BBVA, el Banc Sabadell és el segon a completar el bucket d'AT1. Si s'atén a nivell de capital total (fully loaded), l'operació també ajuda Sabadell a destacar per sobre dels seus competidors. Abans de l'emissió el ràtio de capital total fully loaded era del 15,44%, en línia amb els competidors. Després de l'emissió el ràtio se situa en un 15,9%, el segon més alt després de Bankia.