Publicat 08/02/2020 12:27

Balfegó indemnitzarà els pescadors per la pèrdua de tonyines per la borrasca 'Gloria'

Campanya de pesca de tonyina vermella de Balfegó (Arxiu)
BALFEGÓ - Archivo

La Confraria de L'Ametlla: "S'ha perdut molt" i la pesca afectada no es pot vendre

TARRAGONA, 8 febr. (EUROPA PRESS) -

Balfegó indemnitzar els pescadors afectats per la fugida de tonyines vermelles de la seva granja marina de l'Ametlla de Mar (Tarragona) a causa de l'onatge originat per la borrasca 'Gloria', a través d'una assegurana de responsabilitat civil i espera acollir-se a les ajudes que la Generalitat destinar a reparar els danys del temporal.

"Hem perdut la pesca", ha declarat Europa Press el copresident i fundador de l'empresa, Manel Balfegó, que ha dit que tenien 11.000 tonyines en les seves 22 piscines marines --a 2,5 milles de la costa de l'Ametlla-- per després del temporal s'han quedat amb alguns centenars, moltes malferides i que ara com ara estan extraient per avaluar el seu estat.

"L'efecte de les onades va provocar la fugida massiva de tonyines per sobre dels arcs de flotació. La gran majoria van escapar vives. No havia passat mai", segons Balfegó, i ha sostingut que no va ser fins a la segona inspecció quan se'n van adonar de la fugida, després que apareguessin tonyines per tota la costa.

La companyia, que factura més de 50 milions d'euros anuals i comercialitza tonyina vermella a 30 pasos, ha explicat que, a causa dels fets, només podran comercialitzar les tonyines que tenien congelades en 'stock' fins a la propera pesca, prevista per a finals de maig.

ELS PESCADORS ESPEREN INDEMNITZACIONS

Els pescadors d'arrossegament porten diversos dies traient tonyines mortes de les seves xarxes quan surten a pescar, i l'estat de putrefacció d'aquests peixos contamina les captures.

Per aix, Balfegó preveu compensar aquells pesquers que hagin patit prdues com a conseqüncia d'haver capturat exemplars de tonyina vermella a les seves xarxes de manera accidental.

En declaracions a Europa Press, el patró major de la Confraria de Pescadors de l'Ametlla de Mar, Miquel Brull, ha explicat que estan en contacte amb Balfegó, per que encara no s'ha tancat cap indemnització.

PROPERES REUNIONS

"S'han perdut molts diners, per no tenim quantificats els danys perqu aquest assumpte s'allargar durant molt temps. Els peixos han mort o han quedat en condicions que no es poden comercialitzar", ha lamentat.

Des de la Confraria de Pescadors de Sant Carles de la Rpita, el seu secretari, Joan Balagué, també ha afirmat que est en contacte amb Balfegó "des del primer moment" i que, tot i que tampoc té comptabilitzades les prdues, se celebraran noves reunions amb la companyia la setmana vinent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés