Actualitzat 09/12/2015 13:04

Arquitectes, enginyers i economistes demanen una Sagrera amb "urgència, consens i ambició"

Lluís Comerón, Joan B.Casas, Oriol Altisench y Josep Maria Rovira
EUROPA PRESS

BARCELONA, 9 Des. (EUROPA PRESS) -

   Els col·legis professionals catalans d'arquitectes, economistes, enginyers industrials i enginyers de camins, canals i ports han presentat aquest dimecres un manifest en el qual demanen que la futura estació de la Sagrera a Barcelona es faci realitat amb "urgència, consens i ambició", ha resumit el degà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Lluís Comerón.

   En roda de premsa al Col·legi d'Economistes, responsables dels quatre col·legis han demanat un impuls definitiu i decidit a una infraestructura que qualifiquen de bàsica per a la mobilitat a l'àrea de Barcelona i per a la qual demanen tant funcionalitat com que sigui un nou referent arquitectònic.

   El degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, ha lamentat la lentitud actual de les obres en una infraestructura a la qual confluiran AVE, Rodalies, trens regionals, metro i autobusos urbans i interurbans, i ha alertat que "tots els escanyaments a la mobilitat afecten l'economia".

   El vicedegà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, ha constatat la preocupació de tots els signants en veure "com a través de modificacions successives del projecte original, ha anat perdent funcionalitat i aposta financera dels qui s'han de fer càrrec de la inversió".

   Ha retret la intenció de reduir costos "com sigui", i Casas ha agregat que aquest tipus d'obres, que perduren, no es pot fer amb una mentalitat a curt termini sinó estructural.

2020, EN DUBTE

   Rovira ha posat en dubte que es compleixi el termini del 2020 per falta de temps, ja que els Pressupostos Generals de l'Estat han dedicat xifres "idèntiques" a Catalunya el 2014, 2015 i 2016, cosa que deixa fora inversions clau com La Sagrera, els nous accessos al Port de Barcelona i el Corredor el Mediterrani.

   Ho ha qualificat de falta de voluntat política, i també ha constatat que actualment "les circumstàncies polítiques no faciliten l'enteniment".

   Comerón ha desmarcat aquest manifest de la campanya electoral i l'ha vinculat a l'estat actual del projecte, amb una licitació per a l'edifici de l'estació que ha centralitzat Adif en comptes de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, conformada per Renfe, Adif, Ajuntament i Generalitat.

   Ha advocat pel consens entre les diverses administracions que mantingui el lideratge de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, així com per mantenir la qualitat del projecte incorporant a la licitació "mecanismes per validar que la proposta per a l'estació sigui la millor possible".

   Ha criticat que la licitació actual "prioritza la rebaixa econòmica" i ha cridat a no repetir els errors de Sants, que és una estació funcional però no emblemàtica, per la qual cosa La Sagrera hauria de tenir com a referents exemples com l'Estació central de Nova York o Atocha de Madrid, i vetllar també per la seva integració al teixit urbà, la qual cosa ha considerat que ara presenta greus deficiències a la zona.

   El manifest, que serà remès a les autoritats implicades al projecte de la Sagrera, està obert a més adhesions: "No està tancat, tothom que s'hi vulgui adherir serà benvingut", ha assenyalat Casas.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés