Publicat 21/06/2022 10:13

Una avaria en un tren d'Ouigo deixa tirats a 960 passatgers més de tres hores en el trajecte Barcelona-Madrid

El tren d'Ouigo detingut en Alhabama d'Aragó, Zaragoza.
ALBERTO PUCHADES @ALBPUCH

MADRID, 21 juny (EUROPA PRESS) -

Una avaria en un tren d'Ouigo ha deixat tirats la nit d'aquest dilluns a 960 passatgers durant més de tres hores entre les localitats d'Alhama d'Aragó i Ariza, a Saragossa, en el trajecte Barcelona-Madrid.

Ouigo ha confirmat sobre les 23.00 hores que s'ha produït una fallada tècnica que ha deixat sense subministrament elèctric al tren, que comptava amb una unitat múltiple de dos trens.

"Per una fallada tècnica el tren s'ha quedat sense subministrament elèctric i s'ha aturat. Estem fent tot el possible per realitzar el transbord i arribar com més aviat millor a la destinació. Sentim els inconvenients que aquesta situació pugui ocasionar", ha assenyalat Ouigo en el seu compte de Twitter.

Al voltant de les 2.00 hores, el tren ha començat a retrocedir fins a l'estació de Calatayud (Saragossa), després que els tècnics d'Ouigo hagin intentat reparar l'averia 'in-situ', sense èxit, segons un comunicat de la companyia al que ha tingut accés Europa Press.

Des d'allí, la companyia ha dividit la unitat múltiple i ha fletat la unitat de tren no avariada amb destinació a Madrid-Puerta d'Atocha. Al seu torn, un altre tren d'Ouigo ha sortit des de Barcelona amb destinació a Calatayud, on es preveu que arribi a les 5.00 hores per realitzar el transbord dels passatgers que anaven en la unitat avariada.

"Seguint tots els protocols de seguretat, des d'Ouigo s'està treballat mà a mà amb Adif, Protecció Civil i els serveis d'emergències per fer un transbord dels passatgers a un altre tren d'Ouigo, el més ràpid possible i poder arribar a l'estació de destinació", ha assegurat la companyia en un comunicat.

A les xarxes socials molts viatgers han compartit vídeos de l'incident i han denunciat que han estat aturats durant hores. A les imatges es pot observar a alguns usuaris d'Ouigo ballant i cantant per fer més amena l'espera fins que es realitzi l'evacuació.

Ouigo ha detallat que compensaran als viatgers amb el reemborsament total dels bitllets, a més d'una compensació extra del 200 per cent del valor dels mateixos.

De moment, es desconeixen els motius pels quals ha ocorregut aquest incident i la companyia ha anunciat una investigació per esclarir l'ocorregut.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés