BARCELONA, 24 ago. (EUROPA PRESS) -
Els usuaris de l'Aerobús i els autobusos metropolitans per desplaçar-se de Barcelona a l'aeroport del Prat han tornat a registrar augments aquest any, ha informat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) aquest dimecres en un comunicat.
L'Aerobús ha aconseguit en el primer semestre 2.703.332 passatgers, un 4,16% més que en el mateix període de l'any anterior, en un servei de titularitat i gestió que té dues línies: A1, que connecta el centre de Barcelona amb la terminal T1, i A2, que ho connecta amb la T2.
Més de 5,5 milions d'usuaris van utilitzar aquest servei el 2015, doblant les xifres del 2009 --període en el qual l'Aeroport va augmentar en un 45% els seus passatgers--, i la posada en marxa en febrer de la L9 de Metro, que arriba a la infraestructura, no ha afectat de moment la demanda d'aquest servei.
AMB ha reforçat el servei de Nitbus duplicant l'oferta de les línies N16 i N17 --amb sis autobusos de cadascuna per hora--, que van registrar el 2015 469.896 viatgers --un 9% més que el 2014-- i 443.106 --un 7,1% més--, respectivament.
També és possible arribar a l'Aeroport amb les línies d'autobús metropolità diürnes L77, L99, PR1 i 46, que també han registrat un augment constant dels seus usuaris els últims anys.
El vicepresident de Mobilitat i Transport, Antoni Poveda, ha defensat que AMB "assumeix el repte d'aconseguir gestionar i vehicular el gran flux de mobilitat que es genera al voltant de l'Aeroport a través del transport públic".
"L'aposta pel transport públic ha de ser la primera opció en el disseny d'una mobilitat més sostenible" per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpolis, segons Poveda.