MADRID 6 maig (EUROPA PRESS) -
El nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar en 46.050 desocupats l'abril, un 0,91% respecte a març, registrant el seu segon millor dada en un mes d'abril des de l'any 2007. Amb aquesta caiguda, la segona consecutiva després de la de març, l'atur torna a abaixar de la xifra dels cinc milions de persones, després de situar-se en 4.989.193 desocupats, segons ha informat aquest dilluns el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.
Abril és un mes en el qual habitualment baixa la desocupació, tot i que en la sèrie històrica, que arrenca el 1996, s'observen dues pujades en aquest mes, les del 2008 i 2009, pròximes cadascuna d'elles a les 40.000 persones. L'abril del 2012, l'atur va baixar en 6.632 persones, mentre que abril del 2011 va marcar fins ara la millor dada en aquest mes, amb un descens de 64.309 aturats.
Des d'abril del 2012, la desocupació va pujar en 244.958 persones, un 5,16%. En aquest sentit, la secretària d'Estat d'Ocupació, Engracia Hidalgo, ha ressaltat que des del maig del 2012 la taxa interanual de l'atur registrat s'ha reduït en 7,5 punts. De fet, el maig de l'any passat, l'augment interanual de la desocupació va superar els 524.000 desocupats.
"Estem a punt de completar un any amb dades mensuals d'atur registrat millors que els del mateix mes de l'any anterior i l'Estat seguirà treballant per aconseguir el seu objectiu de frenar la destrucció d'ocupació", ha subratllat Hidalgo, que ha afegit que prova d'això són les mesures que s'han adoptat per a l'ocupació juvenil, les polítiques actives i l'envelliment actiu.
BAIXA EN TOTS ELS SECTORS, MENYS EL COL·LECTIU SENSE OCUPACIÓ ANTERIOR
Segons les dades d'Ocupació, l'atur va baixar l'abril en els dos sexes, però més entre els homes. Així, la desocupació masculina s'ha reduït en 39.448 homes (-1,6%), front a una retallada de l'atur femení de 6.602 dones (-0,2%), situant-se el total de dones en atur en 2.522.550 i el d'homes, en 2.466.643.
Per sectors, l'atur va baixar l'abril a tots ells, menys en el col·lectiu sense ocupació anterior, on ha augmentat en 3.790 desocupats (+1%). La construcció va registrar 18.699 desocupats menys (-2,4%), mentre que els serveis van restar 18.407 aturats a les llistes de l'inem (-0,6%). Per part seva, la desocupació s'ha reduït en l'agricultura en 8.030 desocupats (-3,7%), i en la indústria va baixar en 4.704 persones (-0,85%).