Publicat 02/07/2015 18:13

Atos augura el retorn de la fabricació personalitzada gràcies a les noves tecnologies

El director del I+D+i de Atos, Josema Cavanillas.
LLUÍS VALCÀRCEL

Pot provocar el retorn de les empreses que van deslocalitzar la producció a l'Àsia

BARCELONA, 2 jul. (EUROPA PRESS) -

El director d'R+D+I d'Atos, Josema Cavanillas, ha pronosticat que l'auge de les noves tecnologies i del 'Big Data' provocarà el retorn a la fabricació personalitzada per part d'empreses que venien productes en massa.

En una conferència a Agora Growth, organitzada per l'associació d'empreses i institucions 22@Network Bcn per analitzar l'impacte de les tecnologies en la fabricació, Cavanillas ha posat com a exemple les marques de sabates, que "deixaran de pensar en talles, i començaran a pensar en peus".

Per a ell, aquest serà el gran canvi que es produirà en les empreses de fabricació els pròxims anys, i ha assenyalat que haurà d'anar acompanyat per un nou "model operatiu" que es relacioni de manera diferent amb els clients, i que necessitarà un altre tipus de treballadors amb més formació.

"Hi ha d'haver un canvi en la manera d'educar i treballar a la fàbrica", ha destacat, i ha afegit que aquestes noves tendències poden portar de nou a Europa a empreses que havien deslocalizat la seva producció perquè les necessitats seran més complexes.

Segons Cavanillas, el preu dels factors de producció --raó principal per la qual les empreses opten per la deslocalització-- serà menys important en detriment d'un bon disseny, tecnologia i una bona logística per fer arribar el producte.

NO N'HI HA PROU AMB LES DADES

Cavanillas ha criticat que es parli tant sobre el 'Big Data' quan, segons ell, només una part molt minoritària dels projectes empresarials la utilitzen realment.

Ha assegurat que la humanitat només està rascant la superfície de les potencialitats que ofereix aquesta tecnologia, i, en bona part, ho ha atribuït al fet que es dóna més importància a l'obtenció de les dades que a la seva interpretació: "És igual d'important destinar diners a aconseguir les dades que a saber què ens diuen".

Preguntat sobre l'aplicació d'aquesta tecnologia en les empreses, especialment les pimes, ha respost utilitzant una frase del matemàtic Nielsen: "El cost de la llum és més barat que el cost de la foscor", i ha afegit que les companyies que l'apliquin ara poden ser pioneres en uns deu anys.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés