BARCELONA 24 abr. (EUROPA PRESS) -
El coordinador a Catalunya de l'Associació espanyola de la Guàrdia Civil, Bartolomé Barba, ha explicat aquest dimarts que es personaran en la causa per la presumpta humiliació a fills d'agents per part de nou professors de l' IES Palau de Sant Andreu de la Barca (Barcelona) després de l'1-O, denunciats per la Fiscalia.
En declaracions a Europa Press, Barba, que és pare de dos alumnes del centre, ha lamentat que els guàrdies civils estan actualment "hostigats en tots els fronts", citant casos com el d'Alsasua (Navarra), però que no permetran que s'assetgi, s'assenyali o se segregui als seus fills i que defensaran abans de res el dret dels menors.
Barba ha asseverat que quan la denúncia sigui admesa a tràmit es personaran com a acusació en la causa, i ha indicat que des que van ocórrer els fets, el passat 2 d'octubre, no hi ha hagut cap reunió al centre entre els pares i la direcció del centre per abordar l'ocorregut.
Ha criticat que el centre es va limitar a fer públic un comunicat en el qual tancava files amb els professors i desmentia als alumnes, sense donar cap credibilitat al relat dels menors, malgrat que 200 estudiants es van manifestar en senyal de protesta per l'actuació dels docents.
També ha apuntat que la inspecció educativa i els Serveis Territorials d'Ensenyament van defensar des d'un primer moment als professors i que des de llavors ningú de la Conselleria s'ha interessat per aquest cas, si bé ha indicat que van mantenir una reunió amb l'alta inspecció del Ministeri d'Educació.