Publicat 28/03/2018 17:11

Asetra demana a l'Estat i a Aena que garanteixi l'activitat dels aeroports catalans

MADRID 28 març (EUROPA PRESS) -

L'Associació Espanyola d'Usuaris, Empresaris i Professionals del Transport Aeri (Asetra) ha demanat al Govern espanyol que "garanteixi la seguretat" en els aeroports de Catalunya després del tall de vies de comunicació a l'estació de Sants i algunes carreteres d'accés per part d'independentistes dimarts passat, segons ha informat en un comunicat.

Amb aquest propòsit, Asetra ha sol·licitat per carta al ministre de Foment, Íñigo de la Serna; al ministre d'Interior, Juan Ignacio Zoido, i al president d'Aena, Jaime García-Legaz, que posin "les mesures necessàries" per garantir la normal activitat dels aeroports i els accessos a les terminals aeroportuàries.

Asetra ha insistit que la "conflictivitat social i política no pot ser la justificació per interrompre els drets dels passatgers o ocasionar pèrdues milionàries a les companyies aèries", especialment en referència a les activitats dels Comitès de Defensa de la República (CDR) que van generar altercats a les carreteres de Catalunya, que van provocar "fins a set hores de demora".

En aquestes missives, a les quals ha tingut accés Europa Press, el president d'Asetra, Ignacio Rubio del Pino, requereix als ministres "protecció especial" a l'Aeroport de Barcelona perquè "pot ser objectiu de grups aïllats que pretenguin realitzar activitats tendents al bloqueig".

Així mateix, Asetra demana al Govern espanyol que adopti "totes les mesures que siguin necessàries per minimitzar les activitats que tendeixin a paralitzar o interferir les activitats de la càrrega o del passatge a l'aeroport i la seguretat de tots els que transiten per aquestes instal·lacions".

Contingut patrocinat