BARCELONA 15 març (EUROPA PRESS) -
El candidat dels Comuns a les eleccions europees i negociador de Sumar amb ERC i Junts, Jaume Asens, ha defensat que Junts estigui "fent política espanyola" per avanar en l'agenda territorial de l'Estat.
En una entrevista d'aquest divendres al diari 'Nació' recollida per Europa Press, ha sostingut que en involucrar-se Junts en la política espanyola, "és molt més fcil que es pugui avanar amb l'agenda territorial", per la qual cosa ha demanat buscar espais de coordinació per aix.
"En la mesura en qu siguem capaos de posar d'acord a actors tan dispars, podrem avanar en una agenda territorial que pugui superar veritats obsoletes del nacionalisme espanyol", ha explicat.
Per Asens, després de l'aprovació de la Llei d'Amnistia, ha augurat que en aquesta legislatura es parlar molt d'autodeterminació, si bé les solucions aniran més "per la línia del finanament", que veu més fcil de resoldre.
Així mateix, ha defensat que "tard o d'hora s'haur de resoldre el conflicte a les urnes", en referncia a un possible referndum en un context, al seu judici, diferent al 'procés', ja que tots els actors independentistes --menys l'Assemblea Nacional Catalana (ANC)-- busquen un acord amb l'Estat.