Actualitzat 18/10/2018 14:11

Artadi veu Borrell com el ministre d'Exteriors que "més ha fet" per la independència

La consellera I.Artadi ha inaugurat la 'XVII Jornada Gresol'.
GENCAT

TARRAGONA 18 oct. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del Govern, Elsa Artadi, ha considerat aquest dijous que Josep Borrell és el ministre d'Afers Exteriors del Govern espanyol que "més ha fet per internacionalitzar el conflicte català i per posar en evidència la repressió" de l'Estat.

En declaracions als mitjans des de Vila-seca (Tarragona), ha acusat el ministre de "censurar diplomàtics, cosa que no té precedents a la UE", en relació a la decisió de Borrell de retirar l'estatus diplomàtic del delegat de Flandes a Espanya.

També ha criticat que Exteriors vetés la presència del president de la Generalitat, Quim Torra, en un acte recent a Barcelona de la Unió pel Mediterrani (UpM), "donant més publicitat que mai" al procés sobiranista i al conflicte que existeix.

"Cada dia se supera. És inèdit. Agrair-li tota la feina que fa i endavant", ha ironitzat Artadi sobre la tasca de Borrell al capdavant del Ministeri d'Exteriors.

Preguntada pel fet que Torra digués aquest dimecres en un acte a Suïssa que el rei es comporta com un 'hooligan', ha replicat que "no hi ha cap dubte del rebuig de la societat catalana cap a la Monarquia", i ha assegurat que així ho acrediten les enquestes del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat.

Contingut patrocinat