Publicat 21/05/2018 15:42

Arrimadas arremet contra el PP i el PSOE, units per "no fer res" a Catalunya, i insisteix a mantenir el 155

 Inés Arrimadas ofereix una roda de premsa després de la reunió del Comitè Execu
Europa Press

   Afirma que Torra no té un Govern autonòmic, sinó "un comitè d'operacions per a la secessió"

   MADRID, 21 maig (EUROPA PRESS) -

   La portaveu de l'Executiva nacional de Ciudadanos i líder del partit a Catalunya, Inés Arrimadas, ha arremès aquest dilluns contra el PP i el PSOE, als quals veu units per "no fer res" a Catalunya, i els ha insistit en la necessitat d'estendre l'aplicació de l'article 155 de la Constitució en aquesta comunitat.

   A més, ha assenyalat que el nou president de la Generalitat, Quim Torra, "no té un pla de govern, té un pla de secessió; i no té un Govern, té un comitè d'operacions per a la secessió de Catalunya de la resta d'Espanya".

   En roda de premsa després de la reunió del Comitè Executiu de Cs, Arrimadas ha declarat que l'Executiu "separatista" de Torra "no vol governar, vol confrontar i dividir", i per això totes les seves decisions són i seran "un desafiament a la legalitat, a la majoria de la societat catalana, a tots els espanyols i a la democràcia".

   Mostra d'això, segons Arrimadas, és que el president hagi nomenat com a consellers dues persones que estan a la presó preventiva i processades judicialment en la causa contra el procés independentista, Jordi Turull i Josep Rull, i a dos que estan a Bèlgica, Toni Comín i Lluís Puig.

   Per a la líder de Ciutadans a Catalunya, "és evident que dues persones que estan a la presó no poden ser consellers de la Generalitat" i que tampoc podrien formar part de cap altre govern autonòmic.

   "Estem traspassant el que és de sentit comú", ha lamentat, advertint que l'únic objectiu de Quim Torra és "desafiar, confrontar i anar al xoc i a l'embolic" amb l'Estat.

ARA JA HI HA UN PRECEDENT

   Arrimadas considera que a Catalunya la situació és "la mateixa que fa uns mesos" i que el president de la Generalitat ja ha anunciat que "farà el mateix i anirà més enllà" que el seu predecessor Carles Puigdemont per establir una República independent.

   Si a això s'afegeixen les "afirmacions reiterades" de Torra "en contra dels catalans no independentistes", creu que està justificada la petició de Cs d'estendre l'aplicació de l'article 155 a Catalunya, per "defensar-se d'aquells que volen atacar la democràcia i l'Estat" utilitzant una institució de l'Estat.

   Per això, ha advocat perquè el PP, el PSOE i Cs tracin una "estratègia conjunta" per "garantir els drets i llibertats de tots els catalans" mantenint l'aplicació d'aquesta mesura, la constitucionalitat de la qual creu que "està validada" donat que ja es va activar davant el "desafiament separatista" quan governava Puigdemont.

NO ANAR "A REMOLC" DEL QUE FACI TORRA

   No obstant això, la portaveu de Ciudadanos considera que el Govern d'Espanya i el PSOE semblen estar "units per no fer res, a anar a remolc, a improvisar cada vegada que el senyor Torra fa alguna cosa".

   Per això espera que Mariano Rajoy accepti el "pla concret" que li va proposar la setmana passada el líder de la formació taronja, Albert Rivera, perquè l'article 155 s'apliqui en una sèrie d'àmbits concrets a Catalunya. "Hem d'estar units per actuar, per aplicar la Constitució", ha insistit.

   Finalment, Arrimadas ha apel·lat a la "responsabilitat" del PSOE perquè permeti que els Pressupostos Generals de l'Estat del 2018 tirin endavant al Congrés, fent així que la seva aprovació no depengui d'"els cinc diputats del PNB", que condicionen el seu suport al fet que el 155 deixi d'estar vigent a Catalunya.

   A la seva manera de veure, els socialistes farien "política d'Estat" si, en un moment de "crisi institucional" com aquest pel repte del separatisme, decideixen "sortir del seu 'no és no'" i abstenir-se en la votació dels Pressupostos.

Contingut patrocinat