Publicat 13/09/2019 12:36

Arriba a Barcelona el Tren de Noé per fomentar el transport ferroviari pel medi ambient

El membre del comit executiu de Transfesa Logistics,   Samuel Nevat (1i), el president de Renfe , Isaías Táboas (2i) i el director de Captrain, Pau Filella, (3i) presentant el Tren de Noé, (de fons) en l'Estació de Frana a Barcelona (Espanya) a 1
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 13 set. (EUROPA PRESS) -

El Tren de Noé, que forma part d'una campanya europea per contribuir a la reducció d'emissions de CO2, ha arribat aquest divendres a Barcelona amb l'objectiu de fomentar el transport ferroviari de mercaderies perqu serveixi com a contribució a la protecció mediambiental.

El tren, que ser a Barcelona fins aquest diumenge, s'ha presentat en un acte a l'Estació de Frana, en el qual han participat el president de Renfe, Isaías Táboas; el director de Captrain, Pau Filella, i el membre del comit executiu de Transfesa Logistics, Samuel Nevado.

Táboas ha destacat que el Tren de Noé no només representa la idea de prioritzar el trnsit ferroviari de mercaderies per fomentar un transport sostenible, sinó que també ha destacat que "aquesta és una iniciativa conjunta de moltes empreses que competeixen pel mercat" i que s'uneixen per un objectiu de benestar públic.

Nevado ha explicat els beneficis que tindria augmentar el transport ferroviari de mercaderies i ho ha exemplificat amb un viatge de Martorell (Barcelona) a Nuremberg (Alemanya): "Des de Martorell a Nuremberg emetem 11 tones de CO2, per si aquest mateix trajecte el féssim per carretera augmentaria 50 tones de CO2".

Per aix, considera que si s'extrapola aquest exemple a tot el transport de mercaderies que hi ha a Europa, el ferrocarril es converteix en una palanca per reduir drsticament les emissions, i ha sostingut que a Espanya encara hi ha un camí llarg per recórrer per tal d'acostar-se a les quotes de la resta d'Europa.

Filella ha argumentat que la fórmula per augmentar el transport de trens de mercaderies és que sigui un negoci per a totes les parts, per ha lamentat que "les incerteses i la falta d'estabilitat" ho dificulten.

Segons ell, si el transport ferroviari suposa un negoci per a tots els actors implicats hi haur més gent que vagi amb tren, s'aconseguir que la quota augmenti i suposaran "més granets de sorra per a la sostenibilitat del planeta".

TREN DE NOÉ

El Tren de Noé forma part d'una campanya de l'aliana europea d'empreses de transport de mercaderies Rail Freigth Forward, de la qual forma part Renfe, que pretén conscienciar sobre la necessitat d'aconseguir un increment de la quota modal del tren en el transport de mercaderies del 18% actual arreu del continent --a Espanya és del 4%-- al 30% l'any 2030.

Consideren que, d'aquesta manera, la societat s'estalviaria 100.000 milions d'euros per costos externs i l'emissió de 290 milions de tones de CO2 en la propera dcada.

El tren, que fa més de 200 metres de longitud, és l'"obra d'art en moviment més llarga del món", perqu els seus 12 contenidors estan pintats amb imatges d'animals per artistes reconeguts a nivell europeu, i, a Espanya, Renfe Mercaderies ha incorporat al tren dos contenidors que han pintat els artistes espanyols Sabek i MisterPro.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés