Publicat 02/02/2018 19:19

Arran creu que l'independentisme no té "capacitat" per implementar la República

La portavoz de Arran, Mar Ampurdanès, y el de la COS, Josan Valverde
EUROPA PRESS

Retreu a Torrent que ajornés el ple i a Puigdemont que no hagi tornat a Catalunya

BARCELONA, 2 febr. (EUROPA PRESS) -

L'organització juvenil de l'esquerra independentista vinculada a la CUP, Arran, ha afirmat aquest divendres que l'independentisme "no explica en aquests moments amb la capacitat" suficient per implementar la República catalana.

Així ho ha expressat l'organització en un comunicat publicat a la seva pàgina web en el qual considera que no tenen la força necessària en les institucions: "Hi ha dubtes, falta d'estratègia".

Ratllen de "nou dia històric fallit de l'independentisme" a la jornada en la qual estava previst el ple d'investidura del candidat de JxCat a la Presidència, Carles Puigdemont, però el president del Parlament, Roger Torrent, va decidir ajornar-lo.

Narren que la investidura no es va produir per decisió de Torrent (ERC) i es va iniciar l'"enèsima batalla per assenyalar els culpables" entre JxCat i ERC, i acusen els republicans de supeditar la seva acció política a la legalitat espanyola.

"No és menys criticable el fet que Puigdemont, després de passar tota la campanya electoral dient que tornaria, no ho hagi fet i sembli lluny de fer-ho", adverteixen, i aclareixen que saben que si torna anirà a presó, que no poden exigir-li a ningú que vagi a la presó, però sí recriminar-li que mentís en campanya electoral.

CRÍTICA A L'ANC

Destaquen la mobilització que va haver-hi el dia en què es preveia el ple d'investidura --que van convocar l'ANC i els Comitès en Defensa de la República (CDR)--, que al principi van mantenir malgrat posposar-se el ple, però que l'ANC va desconvocar més tard.

"La lògica desmovilizadora dels principals agents de l'independentisme es va veure superada de nou per la radicalitat i la fermesa dels CDR", han afirmat en referència a la decisió dels comitès de continuar amb la manifestació després de desconvocar-la l'ANC per haver trencat el cordó policial que envoltava el parc de la Ciutadella, i haver aconseguit un grup de manifestants portar la protesta a les portes del Parlament.

No obstant això, tampoc veuen que l'independentisme tingui la força necessària al carrer, on creuen que el moviment no està suficientment estructurat i les mobilitzacions "no estan preparades per assumir el grau de confrontació necessària que imposarà l'Estat".

Malgrat això, criden a no caure en el pessimisme, ja que afirmen que assumir l'actual situació de l'independentisme ha de servir per encarar la necessitat d'intensificar els esforços per continuar lluitant per l'objectiu que anhelen.

Contingut patrocinat