Actualitzat 17/12/2013 21:22

Un argumentari del PP sobre la independència diu que Catalunya va rebre 412 milions després de la Diada

Diada en la Ciutadella, bandera
EUROPA PRESS

Assegura que formar part d'"un Estat gran com Espanya ha salvat Catalunya de fer fallida"

MADRID, 27 set. (EUROPA PRESS) -

El PP ha difós entre els seus càrrecs un argumentari intern cap a les "mentides de la independència" en què, entre d'altres qüestions, recalca que l'Estat va transferir a la Generalitat 412 milions d'euros l'endemà de la Diada.

El document, que ha recollit Europa Press, destaca que Catalunya rep el 48% del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) de tot Espanya, quan, per població o PIB, li "correspondria el 16 o el 18".

El PP subratlla que el president de la Generalitat, Artur Mas, no representa l'única voluntat de Catalunya, sinó que "són més de 7,5 milions de catalans que conformen una societat plural, rica i complexa".

SENSE DRET A DECIDIR SOLS

La que considera segona mentida --prossegueix-- és que els catalans tinguin dret a decidir unilateralment les fronteres d'Espanya: segons la seva opinió, aquest debat afecta tots els espanyols i Mas "pretén treure antidemocràticament a 40 milions d'espanyols el seu dret a decidir".

Davant del missatge que la Constitució no és un mur que limita, sinó el marc jurídic que protegeix a tots, el PP avisa que, si es vol canviar la Carta Magna, "cal ser valent, anar al Congrés i presentar un pla perquè decideixi la majoria que Mas tant esmenta".

Davant del 'Espanya ens roba' --que considera un tòpic--, ressalta que formar part d'un "Estat gran com Espanya ha salvat Catalunya de fer fallida".

Això, segons el PP, ha permès afrontar la crisi "amb més garanties, evitar el rescat i ens ha fet mereixedors del suport del BCE. Un país de la mida de Catalunya hagués hagut d'acceptar condicions similars a les de Grècia, Portugal o Xipre".

El PP ressalta que "la cinquena gran mentida" és que una Catalunya independent continuaria a la Unió Europea, al·legant que no és així, tal com estableixen els tractats.

"Catalunya té molt que perdre: l'euro, els fons de cohesió, les ajudes als pagesos, un gran mercat comú i la garantia de drets i llibertats", conclou l'argumentari.

Contingut patrocinat