Publicat 27/09/2022 14:02

Aragons xifra en un 40% el compliment del Pla de Govern: "Avana a bon ritme"

El president de la Generalitat, Pere Aragons
David Zorrakino - Europa Press

Insta els comuns i la CUP a "treballar conjuntament" per aprovar els pressupostos del 2023

BARCELONA, 27 set. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha assegurat aquest dimarts que el compliment del Pla de Govern "avana a bon ritme" i ha sostingut que el grau d'execució est en un 40% en menys d'un any i mig de legislatura.

Així ho ha dit durant la seva intervenció inicial en el debat de política general (DPG), en qu ha assegurat que aquest pla és la guia d'actuació de totes les conselleries del govern, i ha destacat que el seu executiu ha aconseguit "en poc menys d'un any i mig que comencin a aflorar iniciatives que realment exemplifiquen totes les transformacions" que es va comprometre a impulsar.

Les paraules d'Aragons arriben en un moment en qu Junts ha recriminat a ERC no estar complint l'"eix nacional" de l'acord de legislatura que van signar tots dos socis de govern a l'inici de la legislatura, i després que els de Laura Borrs van fixar aquest debat com un punt d'inflexió per decidir sobre la seva continutat en l'executiu catal.

"Els vull traslladar la meva satisfacció amb la feina feta per tots els consellers i conselleres del govern. Tots, absolutament tots, s'hi estan deixant la pell", ha subratllat Aragons.

Ha enumerat iniciatives del Govern com la gratutat de P2, el Pacte Nacional per a la Indústria, l'impuls d'una energtica pública, la reducció de les taxes universitries, els ajuts a l'accés a l'habitatge per a joves i el hub audiovisual Catalunya Media City, entre d'altres.

PRESSUPOSTOS DEL 2023

El president catal ha explicat que també s'estan comenant a negociar els pressupostos del 2023, fet pel qual ha instat els comuns i la CUP a "treballar conjuntament per tornar a tenir operatiu el nou pressupost de la Generalitat l'1 de gener del 2023".

"Allargar la m especialment a les formacions amb les quals ens hem ents en els moments més importants de la legislatura, amb les formacions que van participar en la investidura i a les formacions que van fer possible l'aprovació dels pressupostos d'aquest any", ha afirmat Aragons.

Ha destacat que els comptes del 2023 parteixen del "bon acord de l'any passat" --que finalment van signar amb els comuns després d'intentar negociar amb la CUP-- i es veuran reforats amb 3.098 milions d'euros més de sostre de despesa, fins als 33.113 milions, segons ha xifrat el president.

Aragons ha fet un reps de totes les iniciatives dutes a terme per cada departament de la Generalitat, entre les quals ha destacat el projecte Aina i l'extensió de la fibra ptica, "l'aposta pel transport públic, la consolidació de llocs de treball de servidors públics", els fons europeus, la lluita contra la violncia masclista i l'obertura de noves delegacions de la Generalitat a l'estranger.

També ha fet esment a les mesures en salut mental, la feminització i rejoveniment del cos dels Mossos d'Esquadra, el dret a l'habitatge i el Pacte Nacional per a la Justícia: "Tot aix són exemples de com estem transformant el país des de tots els mbits", cosa que assegura que fan amb ambició, compromís, generant consens i sent imaginatius, en les seves paraules.

RELACIONS INSTITUCIONALS

Aragons ha sostingut que en un any "enmig del soroll i la boira espessa, els canvis estan ja en marxa", i ha celebrat que s'han recuperat les relacions amb les institucions europees, amb la Comissió i el Parlament Europeu, a més de amb territoris amb reptes compartits amb Catalunya, entre els quals ha esmentat la Comunitat Valenciana i les Illes Balears.

Ha valorat el refor de l'escola catalana mitjanant el pacte per evitar que s'apliqués la sentncia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que fixava un mínim del 25% de castell a les aules, i ha criticat que "hi ha qui est intentant reobrir el conflicte", tot i que que ha celebrat que ara el consens és més slid i més ampli, segons ell.

Aragons també ha celebrat que s'hagi aconseguit desbloquejar la renovació d'institucions estatutries grcies al pacte entre PSC, ERC i Junts: "Aquestes renovacions són fruit d'un ampli consens sorgit d'aquest Parlament i vull agrair als grups parlamentaris que ho han fet possible".

Contingut patrocinat