Publicat 28/02/2022 17:53

Aragons troba "jurídicament impecables" els avals de l'ICF després de la rectificació del Tribunal de Comptes

El president de la Generalitat, Pere Aragons
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

BARCELONA 28 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha qualificat de "jurídicament impecables" els avals públics de l'Institut Catal de Finances (ICF) que van presentar diferents excrrecs del Govern per afrontar la fiana de 5,4 milions d'euros que els va imposar el Tribunal de Comptes per la seva responsabilitat comptable pel presumpte ús irregular de fons per a l'acció exterior durant el procés independentista.

Així ho ha manifestat en un missatge a Twitter, recollit per Europa Press, després que el Tribunal de Comptes ha corregit aquest dilluns la decisió que va adoptar l'octubre del 2021 i ha acceptat finalment els avals públics de l'ICF.

"Des del primer moment hem defensat que els avals de l'ICF no només són jurídicament impecables, sinó un mecanisme imprescindible per defensar els servidors públics davant les ingerncies del Tribunal de Comptes", ha destacat.

També ha reaccionat en un missatge a Twitter el secretari general de Junts, Jordi Snchez, que ha celebrat la decisió del Tribunal de Comptes, després d'elogiar la feina i la "determinació" del conseller d'Economia, Jaume Giró, i de Junts.

"Grcies a la feina discreta i a tothom que ho hagi fet. El soroll i les aparences de dileg no ajuden. El treball decidit i coherent sí", ha resolt.

Contingut patrocinat