Publicat 13/07/2022 13:49

Aragons troba "insuficients" les mesures anunciades per Sánchez sobre la inflació

El president de la Generalitat, Pere Aragons
David Zorrakino - Europa Press

Demana mesures estructurals i un fons específic per les conseqüncies de la guerra

BARCELONA, 13 jul. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha criticat aquest dimecres que les mesures anunciades dimarts pel president del Govern central, Pedro Sánchez, en el debat de política general per fer front a la inflació són "insuficients" i ha reclamat accions complementries i estructurals.

En unes declaracions als mitjans després de reunir-se amb un grup de jubilats de Macosa-Alstom afectats per l'amiant, ha sostingut que els anuncis de Sánchez són "mesures parcials que només afecten uns mbits concrets", de manera que ha reclamat mesures estructurals per reduir la inflació i que serveixin especialment per ajudar els ciutadans amb ingressos reduts.

En aquest sentit, ha tornat a reclamar que el Govern central cre un fons específic sobre les conseqüncies econmiques de la guerra a Ucrana per tenir els recursos necessaris per frenar la inflació.

Preguntat per si est disposat a negociar l'aplicació d'aquestes mesures, com la gratutat dels serveis de Renfe, ha dit que la Generalitat est disposada a escoltar propostes i a assumir compromisos per lluitar contra la inflació "sempre que l'Estat posi els recursos" per fer-ho.

"No es pot demanar una cosa si no dones recursos", per la qual cosa ha insistit que el Govern central hauria de transferir aquests recursos a les comunitats autnomes per poder impulsar mesures de suport a les famílies amb les rendes més baixes.

"PACTE DE RENDES"

Aragons ha alertat que l'any vinent ser econmicament complicat i ha lamentat que la inflació a Catalunya s'hagi situat en el 9,7% interanual, la qual cosa evidencia que "avui viure a Catalunya és molt més car que fa un any".

En vista d'aquesta situació, ha reiterat la necessitat de fer un "pacte de rendes, que permeti desbloquejar la negociació collectiva," i ha apuntat que aix ha de ser responsabilitat del Govern central.