David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA 11 nov. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha reivindicat aquest divendres que la derogació del delicte de sedició del Codi Penal és un "xit" de l'aposta del seu govern pel dileg i la negociació amb el govern de Pedro Sánchez.
Ho ha dit en l'acte de recepció del cos consular acreditat a Barcelona que s'ha celebrat al Palau de la Generalitat, en el qual ha defensat que el del dileg amb el Govern central és un "camí que ha estat ben rebut internament i internacionalment" i que ha de continuar per resoldre completament el conflicte catal, a més de la resta de conflictes polítics del món.
Aragons ha definit Catalunya com un "país plural i divers" capa d'incorporar les contribucions de la resta del món i comproms amb afrontar els reptes globals.
Per aix, considera important treballar juntament amb el cos consular acreditat a Barcelona per construir aliances i complicitats que puguin beneficiar els respectius pasos.
El president catal ha insistit que Catalunya té un "inqüestionable compromís europeu" i que vol contribuir a fer avanar el projecte europeu afrontant els reptes actuals, com la sobirania energtica, la reindustrialització i la lluita contra el canvi climtic.
Així, ha assegurat que Catalunya "est llesta i té tots els ingredients necessaris per esdevenir un actor central" a Europa en totes aquestes qüestions, i ha posat d'exemple el gasoducte BarMar i el nou centre de disseny de xips que Cisco installar a Barcelona.
MERITXELL SERRET
Serret ha reivindicat que l'acció exterior de la Generalitat passa principalment per Europa, ha optat per intensificar la collaboració amb el cos consular i ha defensat que el nou govern d'ERC en solitari est determinat a afrontar els reptes globals amb els valors de la democrcia, la llibertat, la justícia global i els drets humans.
Per ella, l'executiu catal té la voluntat de treballar "per construir una Catalunya més democrtica, social, verda i feminista" i fer-ho en cooperació amb l'exterior.