Publicat 21/08/2023 07:38

Aragonès, Puigdemont, Torra, Montilla i Pujol es veuen aquest dilluns a un acte al sud de França

Archivo - El president de la Generalitat, Pere Aragonès, es reuneix amb l'expresident Carles Puigdemont
JORDI BEDMAR - Archivo

La UCE homenatja a Pau Casals als 50 anys de la seva mort en l'exili

GIRONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i els seus antecessors Carles Puigdemont, Jordi Pujol, José Montilla i Quim Torra coincidiran aquest dilluns al sud de França al migdia durant un acte de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) a l'abadia de Sant Miquel de Cuixà, a Codalet.

Aquest dissabte Puigdemont va confirmar, en un comunicat, la seva assistència presencial a l'homenatge al compositor Pau Casals amb motiu del 50 aniversari de la seva mort a l'exili, junt amb la resta d'expresidents i Pere Aragonès.

Puigdemont arribarà sobre les 12.00 a l'abadia i no atendrà a la premsa "ni abans ni després de l'acte".

Segons fonts de la UCE, Puigdemont va ratificar el dissabte la seva presència després que la justícia europea li retirés el 5 de juliol la seva immunitat parlamentària.

A més dels expresidents i Aragonès, participen en l'acte l'abat de Montserrat, Manel Gasch, i el professor d'història de la música Jaume Carbonell, per recordar a Casals, que va estar exiliat a Prada de Conflent, molt proper a Codalet i seu de la UCE.

La UCE 2023 va començar el dijous i s'allargarà fins al dimecres, quan la clausurarà la consellera de la Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés