David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA 20 febr. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha plantejat aquest dilluns que Catalunya emeti bons verds aquest any o el vinent.
En una entrevista a Bloomberg, recollida per Europa Press, Aragons ha dit que estan "considerant la possibilitat per a projectes específics" tot i que reconeix que el moment, a prer seu, no és l'ideal a causa de les recents pujades de les taxes d'inters.
"Veurem si es pot completar aquest any o el vinent", ha afegit el president catal, que també ha assegurat que l'emissió de bons verds és, en les seves paraules, una oportunitat per finanar la descarbonització de l'economia.
"Una economia local forta combinada amb una infraestructura orientada a la descarbonització fa que Catalunya sigui una aposta atractiva com a emissora de bons verds", ha sostingut.
D'altra banda, Aragons ha refutat les afirmacions que Catalunya est en declivi econmic i ha assenyalat les promeses d'inversió d'empreses tecnolgiques com Cisco i Intel.
"Les dades econmiques no només mostren que no hi ha descens, sinó que hem mantingut i ampliat la nostra posició de lideratge a Espanya i al sud d'Europa", ha resolt.