Publicat 24/04/2022 18:39

Aragons insisteix que "un Estat democrtic no espia als seus ciutadans"

Adverteix de dificultats" perqu no sap si els telfons són segurs

El president de la Generalitat, Pere Aragons
Kike Rincón - Europa Press

BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Pere Aragons, ha insistit que "un Estat democrtic no espia als seus ciutadans" ni escolta converses privades dels oponents polítics, en referncia al presumpte espionatge a líders independentistes.

En una entrevista al diari israeli 'Haaretz' recollida aquest diumenge per Europa Press, Aragons ha explicat que es necessita "un mínim de confiana entre ambdues parts per avanar en les negociacions", cosa que es dificulta si hi ha espionatge per part de l'Estat, ha remarcat.

Ha reafirmat les seves sospites sobre els serveis d'intelligncia espanyols, ja que no contempla que un altre govern pugui estar "interessat" en les seves activitats.

També ha explicat que no sap si va ser vigilncia illegal o autoritzada per la justícia, i en aquest últim cas s'hauria usat un software "desenvolupat pel contraterrorisme per vigilar l'activitat política legal".

Ha lamentat que té "moltes dificultats" per desenvolupar les responsabilitats polítiques, al no estar segur que els telfons dels afectats siguin segurs a l'hora de comunicar-se.

Aragons ha insistit que Catalunya "no vol Pegasus", sinó que s'usi només amb delinqüents i terroristes, i ha posat en valor que en altres pasos també hi ha hagut presumptes casos d'espionatge.

Contingut patrocinat